Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKırmacı, Ömer
dc.contributor.authorİzmirli, Serkan
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:51Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:51Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZME1UWTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2422
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye'de devlet üniversitelerinde eğitmenlere çevrimiçi öğretim yeterlikleri kazandırmak için yapılan eğitim etkinlikleri incelenmiştir. Tarama modeli kullanılan araştırmada nicel ve nitel veri toplanmıştır. Otuz üniversitenin 30 uzaktan eğitim birimi yöneticisi veya çalışanı araştırmaya katılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, sadece 11 üniversitenin uzaktan eğitim birimi tarafından eğitmenlerin eğitim gereksinimlerinin belirlendiği görülmüştür. Yirmi bir üniversitede ise eğitmenler, kendilerine sorulmadan eğitim gereksinimlerini belirtmişlerdir. Üniversitelerin çoğunda (f=24, %80) eğitim gereksinimleri bir şekilde belirlenmiştir. Ayrıca üniversitelerin neredeyse tamamı (f=27) çevrimiçi öğretim yeterlikleri konusunda eğitim etkinlikleri düzenlemektedir. Üniversitelerin çoğu (f=26) kendi birimleri aracılığıyla eğitim sunmaktadır. Yirmi bir üniversite eğitimleri yüz yüze olarak vermektedir. On iki üniversite, eğitmenler için bu eğitimi zorunlu tutmaktadır. Dört üniversite eğitim sonunda sertifika verdiğini belirtmiştir. On bir üniversite eğitimlerini asenkron platformlardan vermektedir. Bunların yanı sıra 23 üniversite çevrimiçi öğretim yeterliliği ile ilgili teknik konuda, sekiz üniversite pedagojik konuda ve sadece dört üniversite ise her iki konuda eğitim sunmaktadır. Ancak üniversitelerin her iki konuda eğitim vermesi gerekmektedir. Ayrıca eğitim etkinliklerinin içeriğinde andragoji kuramı ve sosyal, bilişsel ve öğretimsel bulunuşluk konularına rastlanmamıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the training activities in order to teach online teaching competencies to educators at Turkish state universities were investigated. Survey design was used. Both quantitative and qualitative data were collected. Thirty distance education unit administrators or employees from 30 universities participated in the research. According to the results, the training needs of the educators were determined by only 11 universities' distance education units. At 21 universities, the educators stated their training needs without being asked. In a large majority (f=24, 80%) of the universities, the training needs were determined in some way. In addition, almost all (f=27) universities provided training activities related to online teaching competencies. Most of the universities (f=26) provided trainings by their own units. Twenty-one universities preferred face-to-face training. Twelve universities had these trainings obligatory for their educators. Four universities stated that they presented a certificate at the end of the training. Eleven universities presented their trainings via an asynchronous platform. Moreover, 23 universities taught technological subjects in online teaching competency, eight universities taught pedagogical subjects, and only four universities taught both. However, universities need to teach on both subjects. Besides, the theory of andragogy and social, cognitive and teaching presence were not encountered in the contents of the training activities.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDeveloping Online Teaching Competencies of Educators in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye'deki Eğitmenlerin Çevrimiçi Öğretim Yeterliklerinin Geliştirilmesien_US
dc.typearticle
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster