Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKara, Hacı
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:51Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2147-1053
dc.identifier.issn2149-4169
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjMU1UUXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2420
dc.description.abstractABDde başlayan finansman krizi, kısa sürede küresel çapta etkisini göstermiştir. Finansal krizle birlikte, dünya ticaretini etkileyen oldukça önemli değişiklikler meydana gelmiştir. Kriz tüm dünya farklı sektörler ve bölgelerde değişik şekillerde, az veya çok etkisini göstermiştir. Denizcilik sektörüne kredi veren bankaların büyük çoğunluğunun Avrupa menşeli olması ve bu krizden doğrudan etkilenen aktörler konumunda olmaları nedeniyle, sermaye yoğun bir sektör olan denizcilik sektörü de krizden oldukça etkilenmiştir. Kriz öncesi müreffeh zamanda birçok armatör iyi planlanmamış ve maliyeti yüksek kredi veya finansmanla gemi sipariş etmiştir. Taksitlerin ödenme zamanı geldiğinde ise navlun fiyatlarındaki düşüş ve taşıma sayısındaki azalma nedeniyle, yeterli özkaynağı olmayan armatörler taahhütlerini yerine getirememiş, oldukça güç duruma düşmüşlerdir. Bu likidite sıkışıklığı nedeniyle, nakit baskısı altında kalan bazı denizcilik firmaları, gemilerin tesliminde gecikmelere ve sipariş iptallerine neden olmuştur.en_US
dc.description.abstractStarting f inancial crisis in the USA had an impact on a global scale in a short time. World trade eff ecting signif icant changes have occurred with the arising f inancial crisis. This crisis had shown more or less its diff erent impact over the world in diff erent ways. The most of the given credit to the maritime industry had resulted f rom the vast maj ority of European origin Banks, which were the primary actors aff ected directly by the world f inancial crisis, and due to that consequence the maritime industry, which is a capital-intensive industry had been heavily inf luenced by the f inancial crisis. In the pre-crisis prosperous time, many owners ordered the ship well not planned and with the high cost of credit or lease f inancing. When it comes the time f or payment of instalments, the owners, which did not have enough equity f or the Liability on their commitments, f ell into a very diff icult f inancial situation, due to the decrease in the amount of f reight and f all of trans- port prices. By the reason of this liquidity crunch, shipping companies, which remain under the pressure of cash have caused delays on delivery of the ordered ships or even ship order cancellations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBanka ve Finans Hukuku Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.titleKÜRESEL FİNANSAL KRİZİN GEMİ FİNANSMANINA ETKİLERİen_US
dc.title.alternativeIMPACT OF THE GLOBAL FINANCIAL CRISIS ON THE SHIP FINANCEen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.endpage26.01.1900en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorKara, Hacı


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster