dc.contributor.author | Yaralı, Kevser Tozduman | |
dc.contributor.author | Aytar, F. Abide Güngör | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T16:50:37Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T16:50:37Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1305-5429 | |
dc.identifier.issn | 1306-7850 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17860/mersinefd.291209 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBeU56WTFOUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/2359 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, öz düzenleme becerisi gelişmemiş çocukların davranış problemlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, karma modelde tasarlanmıştır. Önce nicel sonra nitel modelin kullanıldığı açımlayıcı tür kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Ankara’nın merkezinde bulunan iki anaokuluna devam eden çocuklardan toplanmıştır. Araştırmanın nicel boyutuna 64 çocuk katılmış olup, nitel boyutuna ait veriler öz düzenleme becerisi gelişmemiş sekiz çocuktan elde edilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda okul öncesi öz düzenleme becerileri ölçeği kullanılmış olup, nitel boyutunda görüşme tekniği ve “var olmayan bir hayvan çiz” testi kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutu için tarama deseni kullanılmış ve SPSS. 16 paket programı kullanılarak betimsel analiz yapılmıştır. Nitel boyutu için ise durum deseni kullanılmış ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırmada, öz düzenleme becerileri gelişmemiş çocukların daha çok, kurallara uymama ve grup dinamiğini bozma kategorisine ait davranışlarda problem yaşadıkları sonucu elde edilmiştir. Çocukların çizdikleri var olmayan bir hayvan resminde ise sekiz çocuktan yedi çocuğun saldırganlık içeren çizim ya da anlatımlara yer verdikleri belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the behavioral problems of children whose selfregulation is not developed. This study was designed in the mixed method. The exploratory design was used in which first qualitative and later quantitative models were included. The data of the study were collected from children who attended to kindergartens at center in province of Ankara during the data collection. The quantitative dimension of the study included 64 children as participants while the qualitative data were gathered from eight children whose self-regulation was not developed. In the quantitative part of the study, preschool self-regulation scale was used while in the qualitative part interview technique and “nonexistent animal drawing test” were used. For the quantitative part of the study, survey design was used, and a descriptive analysis was conducted through SPSS 16 package program. At the end of the study, the children whose self-regulatory skills were not developed were mostly found as experiencing problems in violating the rules and ruining the group dynamics categories. In the nonexistent animal drawings of children seven children out of eight were found to be including expressions showing aggression. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17860/mersinefd.291209 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Aile Çalışmaları | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Davranışlarının Öz Düzenleme Becerileri Yönünden İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation Of Preschool Children’ Behaviors In Terms Of Self Regulatıon Skills | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü | |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.startpage | 856 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.endpage | 870 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |