dc.contributor.author | Öztaş, Sezai | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T16:50:36Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T16:50:36Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2147-1185 | |
dc.identifier.issn | 2147-1185 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjM01qQXhNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/2355 | |
dc.description.abstract | Ortaöğretimdeki derslerden biri olan tarih dersleri değer eğitiminin verilebileceği önemli derslerden biridir. Günümüzde gerek dünyada gerekse ülkemizde tarih derslerinde değer eğitimine daha büyük bir önem verilmektedir. Ülkemizde yenilenen ortaöğretim tarih programlarını incelediğimizde değer eğitimine ayrı bir önem verildiği açıkça görülmektedir. Tarihî filmler değer eğitimi için önemli bir kaynaktır. Öğrencilere tarihî filmlerle değer eğitiminin kazandırılmasının öğrenciler üzerinde bırakacağı olumlu etkilerin göz ardı edilmemesi ve değer eğitiminde işlevsel olarak kullanılması önem arz etmektedir. Bu bakımdan tarih eğitiminde değer eğitimi kazandırılmasında tarihî filmlerin kullanılması son derece önemlidir. Bu çalışmanın amacı tarih eğitimi ve değerler ilişkisi üzerinde durmak ve ortaöğretimde tarihî filmler ile öğrencilere değer eğitiminin nasıl verilebileceğini ortaya koymaktır | en_US |
dc.description.abstract | High school history courses can be considered one of the most important courses in which values education can be provided. Today more importance is given to values education in history courses both in our country and in the world. It can be clearly observed in our country that special attention has been given to values education in history courses in the recently restructured high school education program. Historical films are important sources for values education. Taking into consideration the positive effects on the students created by the values education through historical films and using the historical films in values education are extremely important. Therefore it is important to use historical films in history courses for values education. The aim of this study is to emphasize the relation between history education and values education and to show how to provide values education through historical films to students in high school education | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Özel | en_US |
dc.subject | Müzik | en_US |
dc.title | Ortaöğretim Tarih Derslerinde Tarihî Filmlerin Değer Eğitiminde Kullanımı | en_US |
dc.title.alternative | The Use of the Historical Films in the High School History Cources | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | Fakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü | |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 3076 | en_US |
dc.identifier.issue | 5 | en_US |
dc.identifier.endpage | 3099 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Öztaş, Sezai | |