dc.contributor.author | Kırmacı, Ömer | |
dc.contributor.author | İzmirli, Serkan | |
dc.contributor.author | İzmirli, Özden Şahin | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T16:50:04Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T16:50:04Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2147-7655 | |
dc.identifier.issn | 2149-4622 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZME1EQXpNdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/2196 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, öğretmenlere yönelik teknoloji entegrasyonu için gerçekleştirilen bir mesleki gelişim etkinliğinde karşılaşılan zorluklar ve bu zorlukların aşılmasına yönelik alınan kararların yapılan planlama ile karşılaştırılarak betimlenmesidir. Nitel olarak desenlenen araştırmanın katılımcılarını teknoloji entegrasyonu mesleki gelişim etkinliğini gerçekleştiren 11 kişilik proje ekibi oluşturmaktadır. Proje ekibinden açık uçlu soru formları ve araştırmacı günlükleri ile veriler toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcıların süreçte zorluklarla karşılaştıkları planları şunlardır: Eğitimi uygulama okulunda gerçekleştirme, tüm öğretmenlere aynı anda eğitimlerin verilmesi, aynı branş öğretmenlerini aynı grup çalışmalarına alma ve öğretmenlerin kendilerinin istediği bu eğitimlere motive olmaları. Araştırma sonuçlarının teknoloji entegrasyonuna yönelik planlanacak ve gerçekleştirilecek mesleki gelişim etkinliklerinde nelere dikkat edilebileceğine yönelik uygulayıcılara önemli çıkarımlar sağlayacağı düşünülmektedir | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to describe difficulties faced and decisions made for overcoming these difficulties by comparing with planning made in a technology integration professional development activity for teachers. Participants of this qualitative research are 11 project members who worked in technology integration professional development activity. Data was collected through openended question forms and researcher diaries. According to research findings, participants’ plans that faced difficulties are as follows: Conducting education in teachers’ school, training teachers simultaneously, grouping teachers according to their branches, and being motivated to education activities that teachers participated in voluntarily. It is thought that research results provide important implications about what to consider in planning and conducting a professional development activity for practitioners | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | [No Keywords] | en_US |
dc.title | Teknoloji Entegrasyonu İçin Gerçekleştirilen Mesleki Gelişimin Kara Kutusunun İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Exploring the Black Box of Professional Development for Technology Integration | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | Rektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi | |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.startpage | 759 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.endpage | 777 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |