dc.contributor.author | Akar Gençer, Arzu | |
dc.contributor.author | Akman, Berrin | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T16:50:01Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T16:50:01Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBd01EazRPQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/2180 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, drama yöntemi kullanılarak çocukların drama çalışmaları öncesi ve sonrası bilim adamlarına ve icatlarına yönelik düşünceleri arasında fark olup olmadığı incelenmiştir. Bu amaca yönelik olarak konuyla ilgili 3 saatlik yaratıcı drama eğitim programı tasarlanmış ve tasarlanan eğitim programı çocuklara uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara ve Kırklareli illerinde okul öncesi kurumlarına devam eden 6 yaş 59 kız ve 39 erkek olmak üzere toplam 98 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma; beş grupla öntest-sontest deneme modelli bir çalışma olarak desenlenmiştir. Drama çalışmaları öncesi ve sonrası, çocukların 'Bilim İnsanlarına' ilişkin düşünceleri arasındaki farklılıkları ölçmek amacıyla, drama çalışmaları öncesi ve sonrasında her bir çocuk için soru formu uygulanmıştır. Öntest-sontest uygulaması sonucu çocukların bilim insanları ve icatlarına yönelik cevaplarında, sontest lehine anlamlı farklılıklar görülmüştür. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, yaratıcı drama yöntemi sayesinde katılımcıların bilim adamlarının kim olduğuna, neler yaptıklarına, bilim adamlarının neleri icat ettikleri ile ilgili konularda fikir sahibi oldukları söylenebilir | en_US |
dc.description.abstract | In this study, we examine the way children think about scientists and their inventions, and investigate whether there are differences between their thinking before and after interventions with the method of dramatization. To accomplish this task, we designed a 4-hours long creative educational dramatization program and applied it to the participants. 98 six year old children who were enrolled in preschool programs in Ankara participated in the study,. This study consisted of 4 hours of workshop activity over 4 weeks. The study engaged five groups of preschoolers with pre- and post-activity surveys. In order to measure the differences between the way children think about 'Scientists', we gave the survey to each child before and after the dramatization activities. At the end of the study, we observed significant differences in favor of the in children's answers to the post-activity survey questions. According to the findings of the study, it is said that the participants have ideas about scienstists and their invention through creative drama method | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Çocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemek | en_US |
dc.title.alternative | Assessing The Effect Of Drama Method Upon The Formation Of Children's Idea About Scientists And Their Inventions | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü | |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.startpage | 160 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 171 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |