Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEser, Seçkin
dc.contributor.authorErler, Zafer
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:40Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.issn2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.730083
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRRNU16UTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2057
dc.description.abstractTurizm sektörü açısından müzeler önemli çekim merkezleridir. Bir müzenin turizmsektöründe başarı elde edebilmesi ve diğer müzelerden ayırt edici özelliklere sahip olabilmesi için müze imajı önemli bir faktördür. Bu çalışmanın amacı, yabancı turistlerce Topkapı ve Ayasofya Müzesi’nin algılanan genel müze imajının belirlenmesidir. Veriler alanyazınına dayalı olarak geliştirilen anket aracılığı ile iki müzeyi ziyaret eden 527 yabancıturiste, 8 Aralık 2018-8 Şubat 2019 tarihleri arasında yüz yüze uygulanarak elde edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre, yabancı turistler tarafından Topkapı Sarayı ve Ayasofya Müzesi’nin genel müze imajı açısından “iyi” olarak algılandığı, ancak aralarında müze imajıbakımından fark olmadığı belirlenmiştir. Çalışmada; bilişsel ve duygusal müze imaj algısının, genel müze imajı algısını etkilediği belirlenmiştir. Çalışmada müzelere, ilgili kurumve kuruluşlara müzelerin geliştirilmesi için bilişsel ve duygusal imaj faktörleri ele alınaraköneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractMuseums are important attractions for the tourism sector. Museum image is an important factor in order to be successful in the tourism industry and to have distinctive features from other museums. The purpose of this study is to determine the perceived overall museum image of Topkapı and Hagia Sophia Museum by foreign tourists. The data were collected by applying a questionnaire developed based on the literature between the dates of December 8, 2018 – February 8, 2019, to 527 foreign tourists visiting the two museums. In the research results; it was determined that the Topkapı Palace and the Hagia Sophia Museum were perceived as “good” in terms of the overall museum image, but there was no difference between each other by foreign tourists. Additionally, it was determined that perception of the cognitive and emotional museum image affected the overall museum image. In the study, recommendations have been developed to museums, related institutions and organizations by considering cognitive and emotional image factors for the development of museums.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.identifier.doi10.31795/baunsobed.730083
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleYABANCI TURİSTLERİN GENEL MÜZE İMAJI ALGILAMALARI: AYASOFYA VE TOPKAPI SARAYI MÜZELERİen_US
dc.title.alternativeThe Overall Museum Image Perceptions of Foreign Tourists: Hagia Sophia and Topkapı Palace Museumen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümü
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.startpage1269en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.endpage1295en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster