Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAğçoban, Sıddık
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:37Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1300-0373
dc.identifier.issn1304-6810
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFd05EZzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2033
dc.description.abstractKolektivist yapıların temel dinamiğini toplumsal hiyerarşiler oluşturur. Diğer bir ifadeyle top-lumdaki hiyerarşik yapılar doğası gereği güçlü örgütlü yapılar tesis etmeye yönelir. Aynı durum dini topluluk için de geçerlidir. Dini bir topluluğun kolektif doğası, kendisini en iyi onun hiyerarşik yapı-sında belli eder. Bu çalışmada hiyerarşik yapıların dini birliği (kolektivizmi) nasıl örgütlediği ele alınmakta ve bu kapsamda üç tür hiyerarşi tespit edilmektedir. Birincisi, maddi hiyerarşidir. Bu, di-nin kurumsal yapısı tarafından belirlenir, sert bir hiyerarşidir. İkincisi manevi hiyerarşidir. Bu, dinin kurumsal olmayan yapısı tarafından belirlenir. Manevi hiyerarşinin başında din kurucusu (peygam-ber) bulunur. Sırasıyla ona yakın kişiler hiyerarşinin katmanlarına yerleşir. Üçüncüsü ise kronolojik hiyerarşidir. Bu hiyerarşi geleneklerin buyurgan niteliğini tanımlar. Dini bir gelenek, dini mesaja ulaşmak isteyen bir birey veya toplum için bir başvuru kaynağına dönüşmüşse orada kronolojik bir hiyerarşi tesis edilmiş demektir. Hiyerarşik yapılar bireyci anlayışların dışlanmasına yol açar. Hiye-rarşik yapılar arttıkça bireyselleşme azalır, Hiyerarşik yapılar azaldıkça bireyselleşme artar.en_US
dc.description.abstractSocial hierarchies constitute the basic dynamics of collectivist structures. In other words, hierarchical structures in society tend to establish strong organized structures by their nature. The same situation is true for the religious community. The collective nature of a religious commu-nity manifests itself best in its hierarchical structure. In this study, how hierarchical structures or-ganize religious unity (collectivism) is discussed and three types of hierarchies are determined in this context. The first is the concrete hierarchy. This is determined by the institutional structure of reli-gion, it is a hard hierarchy. The second is the spiritual hierarchy. This is determined by the non-institutional nature of religion. The founder of the religion (prophet) is at the head of the spiritual hierarchy. In turn, people close to him are placed in the layers of the hierarchy. The third is the chronological hierarchy. This hierarchy defines the imperious nature of traditions. If a religious tra-dition has become a reference for an individual or a society that wants to reach the religious message, it means a chronological hierarchy has been established there. Hierarchical structures lead to the exclusion of individualistic understandings. As hierarchical structures increase, individualization decreases, as hierarchical structures decrease, individualization increases.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİslami Araştırmalaren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleHiyerarşiler ve Dini Topluluğun Örgütlenmesindeki Rolüen_US
dc.title.alternativeHierarchies and Their Role in Organizing a Religious Communityen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.startpage462en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage478en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorAğçoban, Sıddık


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster