dc.contributor.author | Can, Ertuğ | |
dc.contributor.author | Nıkolayıdı, Urania | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T16:49:34Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T16:49:34Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 2147-7655 | |
dc.identifier.issn | 2149-4622 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.18506/anemon.761859 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJeE1UZ3lNZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/2011 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, resmî kurumlarda görevli rehber öğretmenlerin okul yönetimine katılımdurumlarını belirlemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kapsamında fenomenoloji desenikullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 öğretim yılında İstanbul’da görevli 31rehber öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri 6 açık uçlu soru ile bireysel yüz yüzegörüşmeler yapılarak toplanmış ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarınagöre, rehber öğretmenlerin okul yönetimine katılımları yeterli görülmemektedir. Rehberöğretmenler, genellikle resmî toplantılar yoluyla okul yönetimine katılmaktadır. Rehberöğretmenlere göre, okul yönetimine katılım sorunların çözümü, iş birliği ve kararlara katılmabakımından gerekli ve önemlidir. Ancak bazı nedenlerle, rehber öğretmenler okul yönetimine etkiliolarak katılamamaktadır. Rehber öğretmenlerin okul yönetimine etkili katılımını sağlamak için,yasal düzenlemeler yapılması, rehberlik hizmetlerinin düzenlenmesi, çalışma koşullarınıniyileştirilmesi, yönetici ve öğretmenlerin eğitilmeleri faydalı olabilir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine the participation status of the school counselors working in official institutions to school management. In the research, phenomenology design was used within the scope of qualitative research method. The study group of the research consists of 31 school counselors working in Istanbul in the 2019-2020 academic year. The data of the research were collected by making individual face-to-face interviews with 6 open-ended questions and evaluated with content analysis. According to the results of the research, the participations of school counselors in school administration is not considered sufficient. School counselors usually participate in school management through formal meetings. According to the school counselors, participation in school management is necessary and important in terms of solving problems, cooperation and participation in decisions. However, for some reasons, school counselors cannot participate effectively in school management. In order to ensure effective participation of school counselors in school management, it may be beneficial to make legal arrangements, arrange of guidance services, improve of working conditions, training of managers and teachers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18506/anemon.761859 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | [No Keywords] | en_US |
dc.title | Okul Yönetimine Katılım: Rehber Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | Participation in School Management: A Research on School Counselor | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | Fakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1787 | en_US |
dc.identifier.issue | 6 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1806 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |