Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAcar Şeşen, Burçin
dc.contributor.authorMutlu, Ayfer
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:25Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFM01UUXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1942
dc.description.abstractSunulan çalışmada ,Karışımlar, Fiziksel ve Kimyasal Değişim, Asitler ve Bazlar' konularında tahmin gözlem açıklamaya dayalı laboratuvar etkinliklerinin sınıf öğretmeni adaylarının anlamalarına ve kimya dersine ve kimya laboratuvarına karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla sınıf öğretmeni adayları deney (N=26) ve kontrol (N=30) gruplarına ayrılmıştır. Laboratu-var etkinlikleri on hafta süresince deney grubunda tahmin gözlem açıklamaya dayalı olarak ger çekleştirilirken, kontrol grubu geleneksel yaklaşıma dayalı yürütülmüştür. Veri toplama aracı ola-rak iki aşamalı kavram testi, kimya dersine karşı tutum ölçeği ve kimya laboratuvarına karşı tutum ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar tahmin gözlem açıklamaya dayalı laboratuvar etkinlikleriyapan sı-nıf öğretmeni adaylarının geleneksel yaklaşıma dayalı etkinlikler gerçekleştirenlere kıyasla başarı, kimya dersine ve kimya laboratuvarına karşı tutum açısında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksek puana sahip olduklarını göstermiştir. Ayrıca tahmin gözlem açıklamaya dayalı labo-ratuvar etkinliklerinin çalışmanın öncesinde belirlenen alternative kavramları gidermede oldukça başarılı olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the effects of laboratory activities based on predictobserve-explain tasks related to the subjects of ,Mixtures, Physical and Chemical Changes, Acids and Bases' on pre-service elementary teachers' understanding and attitude toward chemistry lesson and chemistry laboratory. For this purpose, the pre-service elementary teachers were randomly assigned to experimental (N=26) and control (N=30) groups. The experimental group was instructed using laboratory activities based on predict-observe-explain task and the control group was taught using traditional cook-book design laboratory activities during ten weeks. For the data collection, a two-tier concept test, attitude toward chemistry lesson scale and attitude toward chemistry laboratory scale were applied before and after the instructions. The results indicated that the pre-service elementary teachers who were trained using laboratory activities based on predictobserve-explain task had significantly higher scores in terms of achievement and attitude toward chemistry lesson and laboratory than those taught by the traditional approach. It was also found that instruction for laboratory activities based on predict-observe-explain task was more successful in remediation of the predetermined alternative conceptionsen_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofSakarya University Journal of Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titlePredict-Observe-Explain Tasks in Chemistry Laboratory: Pre-Service Elementary Teachers' Understanding and Attitudesen_US
dc.title.alternativeKimya Laboratuvarında Tahmin-Gözlem-Açıklama Uygulamaları: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Anlamaları veTutumlarıen_US
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage184en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage208en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster