Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞentürk, Murat
dc.contributor.authorTurgut, Mustafa
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:21Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-0256
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJeU1qazRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1908
dc.description.abstractBu çalışma; ulusal ve uydu üzerinden yayın yapan televizyon kanallarında çocuğa yönelik programlar ve bu programlarda yayınlanan reklamların içerik analizini yapmayı, reklamlarda kullanılan dil, söylem ve yöntemleri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşabilmek amacıyla araştırmada çocuk programları ve bu programlarda yayınlanan reklamların içeriği betimlenirken nicel ve nitel olmak üzere iki ayrı yöntem kullanılmıştır. Nicel araştırma kapsamında programlar ve reklamlar için iki ayrı Değerlendirme Formu geliştirilmiştir. Nitel araştırma kapsamında ise çocuk programı yapımcıları, çocuk televizyonu genel yayın yönetmenleri, reklam ajansı genel müdürleri ve reklamla ilgili STK başkanları ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, çocuk programları ve reklamların içeriği, çocuğun fiziksel, bilişsel/algısal, duygusal/sosyal ve dil gelişimi, şiddet, tüketim kültürü, modelleme, aile değerleri ve yapısı açısından değerlendirilmiş; çocuk programı yapımcılarına, ailelere ve kurum ve kuruluşlara birtakım öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims to make content analysis of TV programs for children and the advertisements broadcasted in several channels through national cables or satellites in Turkey, and reveal the methods, discourse and the language used in those ads. To accomplish this main goal, two separate methods, qualitative and quantitative techniques were used in this research while examining the content of these programs for children and the ads that came with them. In addition, two distinct Evaluation Forms were developed for programs and commercials within the scope of quantitative research. As far as the qualitative aspect of this research is concerned, in depth interviews were implemented with producers of these programs, general directors of TVs for kids, general directors of advertisement agencies and the leaders of civil society organizations that have to do with commercials. In the conclusion, the contents of these programs and ads are discussed and assessed from the perspective of children`s physical, cognitive/ perceptual, emotional/social and linguistic development, and, moreover, from the angle of consumer culture, violence, modeling and family values and structures. In the end, some recommendations were made for child program producers, families and certain institutions and organizations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAile ve Toplumen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.titleTelevizyon programları, reklamlar ve çocuklaren_US
dc.title.alternativeTV programs, advertisement and childrenen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster