Kurumsal Bağlılık ve Sonuçları
Özet
Kurumsal bağlılık günümüz şartlarında (ilerleyen teknoloji, iletişim kanallarının artması ve yaygınlaşması vb.) organizasyonların rekabet ortamında ayakta kalabilmesi adına önemli bir olgu olarak ortaya çıkmaktadır. Üretim faktörlerinden "emek" her sektörde ön plana çıkarken artık bir maliyet unsuru değil aksine yatırım unsuru olarak kabul görmeye başlamıştır. Bunun sonucunda organizasyonlar yatırım yaptıkları "emek" unsurundan maksimum verimi alabilmek ve devamında organizasyon bünyesinde muhafaza edebilmek için çeşitli stratejiler geliştirerek çeşitli araçlar vasıtasıyla bu stratejileri uygulamaya koymaktadırlar. Kurumsal bağlılık, özellikle bir örgüt kültürü oluşturup çalışanları bu kültüre dahil ederek tesis edilebilecek ve çalışanlardan yüksek verim almayı ve çalışanları organizasyon bünyesinde tutmayı kolaylaştıracak bir araçtır. Kurumsal bağlılığın tesis edildiği ve tesis edilmediği durumlarda karşılaşılabilecek sonuçlar (olumlu veya olumsuz yönde) çalışmanın konusunu oluşturmaktadır.
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [443]