Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdoğdu, Furkan
dc.contributor.authorArı, Ela
dc.contributor.authorCin, Firdevs Melis
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:09Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1303-880X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFM09UYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1793
dc.description.abstractBu makalede, CODA (Children of Deaf Adults) olarak tanımlanan işitme engelli ebeveynlerin işiten çocuklarının aile ve iletişim deneyimleri neticesinde edindikleri CODA Kimliğinin gelişiminin incelenmesi ve analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 4 kadın ve 7 erkek CODA ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde elde edilen bulgular; "CODA Kimliği" teması ile CODA Kimliği gelişimini şekillendiren deneyimlerini içeren "Sosyal Farklılaşma ve Çift Kültürlülük", "İşaret Dili" ve "Ebeveyn Sorumluluğu ve Rol Değişimi" alt kategorileri altında toplanmıştır. Araştırma sonucunda CODA'ların aile ve iletişim deneyimleri neticesinde CODA Kimliği gelişiminde üç örüntüyü takip ettikleri görülmüştür: Kendini iki kültür arasında konumlandırma ve bu duruma bağlı kimlik gelişimi; işitme engelli kültürüne ait hissetme ve işitme engelli kimliği ile özdeşim kurma ve bir sosyal kimlik ve grup kimliği olarak CODA Kimliğini tanımlama ve kabullenme.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofDeğerler Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.titleİki Dünya Arasında: İşitme Engelli Ebeveynlerin İşiten Çocuklarının (CODA’ların) Kimlik Gelişimlerien_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage91en_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.endpage139en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster