Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaşarangil, İlke
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:09Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2019.395
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRek16UTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1783
dc.description.abstractİnternet teknolojisi ile birlikte günümüzde bilginin çok hızlı yayılması ve bu yayılmada aktifrolü bulunan sosyal medya, turizmde bireylerin tatil kararlarını etkileyen önemli bir unsurhaline gelmiştir. Bu gerekçe ile bu araştırmada, geleceğin potansiyel turistleri olarakgençlerin tatil kararlarında sosyal medyanın etkisi incelenmiştir. Bu kapsamdakatılımcıların ne sıklıkla sosyal medya kullandıkları, hangi sosyal medya araçlarını en sıkkullandıkları, sosyal medyada en sık takip ettikleri seyahat blogları ve sosyal medyanın tatiltercihlerine etkisi gibi konuların değerlendirilmesine çalışılmıştır. Araştırmada nicelaraştırma yönteminden faydalanılmıştır. Veriler, anket aracılığı ile toplanmış ve SPSS 22.0paket programında analiz edilmiştir. Kolayda örnekleme tekniği ile 269 kişiye yüz yüzeanket uygulanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden faydalanılmıştır.Araştırma sonuçlarını özetlemek gerekirse, sıklıkla sosyal medya ile ilgili oldukları, sosyalmedya kullanıcılarının en yoğun Instagram’ı kullandıkları, çeşitli seyahat bloglarını takipettikleri görülmektedir. Ayrıca sosyal medya kullanıcılarının tatil yerlerindekifotoğraflardan/videolardan etkilendikleri, tatil sonrası deneyimlerini hem fotoğraf veyavideolarla paylaştıkları ve diğer tatilcilerin deneyimlerinden etkilendikleri ortaya çıkmıştır.Bu sonuçlara dayalı olarak, destinasyonların pazarlanmasından sorumlu olan destinasyonyönetim örgütleri önemli takipçi sayısı bulunan seyahat blogları sahipleri ile ortakpazarlama etkinlikleri gerçekleştirebilir.en_US
dc.description.abstractSocial media, which has an active role in this dissemination, has become an important factor affecting the holiday decisions of individuals. In this study, the effect of social media on the holiday decisions of young people as potential tourists of the future is examined. In this context, it was tried to evaluate how frequently the participants used social media, which social media tools they used most frequently, travel blogs that they followed most frequently on social media and the effect of social media on holiday preferences. Quantitative research method was used in the research. Data were collected by means of questionnaire and analyzed in SPSS 22.0 package program. A simple face-to-face questionnaire was applied to 269 people via sampling technique. Descriptive statistics were used to analyze the data. To summarize the results of the research, it is seen that social media users frequently use social media and they use the most intensive Instagram and follow various travel blogs. In addition, it was found out that social media users were influenced by photographs / videos in their holiday places, shared their experiences after holidays with photographs or videos, and were influenced by other holidaymakers' experiences. Based on these results, destination management organizations responsible for the marketing of destinations can perform joint marketing activities with owners of travel blogs with a significant number of followers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.identifier.doi10.21325/jotags.2019.395
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleSosyal Medyanın Tatil Tercihlerine Etkisi: Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Impact of Social Media on Holiday Preferences: A Research on Students of Kırklareli University Tourism Facultyen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümü
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage839en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage852en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorBaşarangil, İlke


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster