Örgütsel Stresin Öğretim Elemanlarının Performansı Üzerine Etkisinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma
Özet
Çalışma yaşamında örgütlerin başarısının ve veriminin yüksek olması ancak çalışanların performansının artmasıyla mümkün olmaktadır. Çalışanların performanslarını ilgilendiren unsurlardan birisi de maruz kaldıkları strestir. Stres, kişinin karşılaştığı olumsuz duruma karşı verdiği tepki olarak tanımlanmaktadır. Bireyler hangi meslekte olurlarsa olsunlar, fark etmeseler bile stresle karşılaşmaktadırlar. Çalışanlar açısından stresin neden olduğu olumsuz sonuçlar ise verimsizlik ve iş gücü performansında yaşanan düşüştür. İş yaşamındaki değişim ve artan rekabet, örgütleri daha fazla verimli olmaya zorlamakta, bununla beraber örgütlerin çalışanlarından beklentileri artmaktadır. Bu çalışma ile üniversitelerde görevli öğretim elemanlarının karşılaştıkları örgütsel stres faktörleri ile performansları arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla 340 öğretim elemanına anket uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçları öğretim elemanlarının karşılaştıkları örgütsel stresin orta düzeylerde olduğunu ve bunun da performanslarına olumlu etkide bulunduğunu göstermektedir. High organizational success and efficiency in working life can only be achieved through increasing employee performance. Stress is one of the factors that influence employee performance. Stress is defined as one’s reaction to unfavorable conditions. Irrespective of the specific job they work in, individuals face stress even when they are unaware of it. Speaking for employees, stress manifests itself as inefficiency and decreased performance. Change in working life and increased competitiveness call for increased organizational efficiency, which in turn leads organizations to put higher demands on their employees. This requires organizations to find ways of avoiding stress-causing factors and thus minimize stress. In this study, a questionnaire was done with 340 academic staffs to explore the relation between the performances of academic staff working in service sector and the organizational stress factors they face. The results of the study shows the organizational stress that the academic staffs face is at the average levels and this effects their performances positive.
Kaynak
Ege Akademik BakışCilt
14Sayı
4Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRnMk5UZ3hNUT09https://hdl.handle.net/20.500.11857/1748