dc.contributor.advisor | Maner, Ayşe Fulya | |
dc.contributor.author | Telli, Merve Tun | |
dc.date.accessioned | 2021-12-11T19:41:39Z | |
dc.date.available | 2021-12-11T19:41:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LZs6RCR4DuOwj9kQJeL_ZdzF65K1IQKO5EsDI8O_VTiV | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/1492 | |
dc.description | YÖK Tez: 689834 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada DEHB tanılı 8-11 yaş grubu çocukların anneleriyle bağlanma stilleri ve algıladıkları stres arasındaki ilişki incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubuna Kırklareli Eğitim ve Araştırma hastanesi Çocuk ve Ergen Psikiyatri Polikliniğine başvuran 105 gönüllü çocuk katılmıştır. Araştırmada kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır ve araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmaya başlamadan önce gönüllüler bilgilendirilmiş ve onam formlarını doldurmaları istenmiştir daha sonrasında sosyodemografik form, Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri –II Orta Çocukluk Ölçeği (YİYE II) ve Çocuklarda (8-11 Yaş) Algılanan Stres Ölçeğini doldurmaları istenmiştir. Uygulanan ölçekler ve elde veriler SPSS – 25 paket programına işlenmiştir. Araştırma bulgularına göre çocukların anneye bağlanma stillerinde kaygı- kaçınma ve genelinde bağlanma orta düzeyde bulunmuştur. Çocukların algıladıkları stres düşük düzeydedir. Anneye bağlanma ve çocukların algıladıkları stres arasındaki ilişkide ise kaygı boyutunda pozitif yönde orta düzeyde kaçınma boyutunda pozitif yönde düşük düzeyde genelinde ise algılanan stres arttıkça bağlanmanın azaldığı bulunmuştur. Annelerin yaş grubuna göre 34-39 yaş grubunda anneye sahip çocuklarda, çalışma durumuna göre, annesi çalışan çocuklarda, cinsiyetlerine göre erkek çocuklarında, kronik rahatsızlığa sahip olma durumunda kronik rahatsızlığı olmayan çocuklarda, okul başarısına göre okul başarısı yüksek çocuklarda, genel bağlanma düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. Annelerin yaş grubuna göre genç yaşta anneye sahip çocuklarda, okul başarısına göre okul başarıları düşük çocuklarda, kronik rahatsızlığa sahip olma durumunda kronik rahatsızlığı bulunan çocukların algıladıkları stresin daha yüksek olduğu bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, aimed to examine the relationship between attachment styles and perceived stress with the mothers of children aged 8-11 with ADHD. 105 volunteers who applied to Kırklareli Training and Research Hospital Child and Adolescent Psychiatry Outpatient Clinic participated in the study group. The data was reached with the sampling method, which can be found easily in the study, and the research isin the relational survey model.Before starting the study, the volunteers were informed and asked to fill in the consent forms, after which they were asked to fill the Sociodemographic form, the Experiences in Close Relationship Inventory-II, the Middle Childhood Scale (ERA II) and the Perceived Stress Scale in Children (8-11 Years). The applied scales and obtained data were processed in SPSS - 25 package program. According to the findings of the study, anxiety-avoidance and overall attachment were found to be moderate in the attachment styles of children to their mothers. Perceived stress by children is low. In the relationship between mother attachment and perceived stress by the children, it was found that the anxiety dimension was positively moderate, and the avoidance dimension was positively low, and as the perceived stress increased, attachment decreased. General attachment levels are higher in children with mothers in the age group 34-39 according to the age group of the mothers, in children with working mothers, in boys by gender, in children without chronic disease in the case of chronic disease, in children with higher school success than in school success has been found. It has been found that the perceived stress of children with chronic illness is higher in children with young mothers than in the age group of mothers, in children with low school achievement according to school success, and in children with chronic illness. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | Kırklareli Üniversitesi | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | |
dc.subject | Education and Training | |
dc.subject | Psikoloji | |
dc.subject | Psychology | |
dc.subject | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | |
dc.subject | bağlanma | |
dc.subject | stres | |
dc.subject | orta çocukluk. | |
dc.subject | Attention Deficit Hyperactivity Disorder | |
dc.subject | attachment | |
dc.subject | stress | |
dc.subject | middle childhood. | |
dc.title | Examining the relationship between the child and adolescent psychiatry clinic Attention Deficit and Hyperactivity diagnosed admitted to the 8-11 age group of mothers of children with attachment styles and perceived stress levels | |
dc.title.alternative | Çocuk ve Ergen Psikiyatri polikliniğine başvuran Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite tanılı 8-11 yaş grubu çocukların anneye bağlanma stilleri ile algıladıkları stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.department | Enstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.startpage | 1 | |
dc.identifier.endpage | 109 | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |
dc.institutionauthor | Telli, Merve Tun | |