Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKarsak, Hanife Gülhan
dc.contributor.advisorManer, Ayşe Fulya
dc.contributor.authorHallumoğlu, Kardelen Ön
dc.date.accessioned2021-12-11T19:41:39Z
dc.date.available2021-12-11T19:41:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtVs5poSGFW5Y9TlH-fpsElCqAoe2EoI_9ZobfUHAtf-IE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1489
dc.descriptionYÖK Tez: 548998
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul öncesi dönemdeki çocukların matematiksel akıl yürütme becerilerinde Montessori materyalleri destekli bireysel ve işbirlikli matematik etkinliklerinin etkilerini ortaya koymaktır. Çalışmada 'öntest sontest kontrol gruplu desen' uygulanmıştır. Çalışmaya Kırklareli il merkezinde bulunan Y Lisesi Uygulama Anasınıfı'ndaki deney 1 grubunu oluşturan 15, deney 2 grubunu oluşturan 15 ve X Anaokulu'ndaki kontrol grubunu oluşturan 15 çocuk olmak üzere toplam 45 çocuk katılmıştır. Uygulama deney 1 grubunda Montessori materyalleri destekli bireysel matematik etkinlikleri, deney 2 grubunda Montessori materyalleri destekli işbirlikli matematik etkinlikleri ve kontrol grubunda MEB (2013) Okul Öncesi Eğitim Programı destekli matematik etkinlikleri ile sürdürülmüştür. Veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu ve 'Erken Matematiksel Akıl Yürütme Becerileri Değerlendirme Aracı' kullanılmıştır. 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde toplanan verilerin analizinde Kruskal Wallis Testi ve Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Araştırmanın birinci hipotezi kapsamında elde edilen bulgularda deney 1 ve kontrol grubunu oluşturan çocukların matematiksel akıl yürütme becerisine ilişkin performansı arasında deney 1 grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Araştırmanın ikinci hipotezi kapsamında elde edilen bulgularda deney 2 ve kontrol grubunu oluşturan çocukların matematiksel akıl yürütme becerisine ilişkin performansı arasında deney 2 grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Araştırmanın üçüncü hipotezi kapsamında elde edilen bulgularda deney 1 ve deney 2 grubunu oluşturan çocukların matematiksel akıl yürütme becerisine ilişkin performansı arasında deney 2 grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Araştırmanın dördüncü hipotezi kapsamında elde edilen bulgularda deney 1, deney 2 ve kontrol grubunu oluşturan çocukların matematiksel akıl yürütme becerisine ilişkin performansının cinsiyete göre anlamlı fark göstermediği bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyse the effects of individual and cooperative mathematics activities supported by Montessori materials on mathematical reasoning skills of pre-school children. In the study, "pre-test post-test control group design" technique was applied. The study included a total of 45 children, 15 of which constituted the experimental group-1; 15 of which constituted the experimental group-2 in the Y High School Practice Pre-School in Kırklareli city centre, and 15 of them constituted the control group in the X Kindergarten. The application was carried out by using the Montessori Materials Supported Individual Math Activities in the experimental group-1, Montessori Materials Supported Cooperative Math Activities in the experimental group-2, and mathematics activities supported by MEB (2013) Preschool Education Program in the control group. Personal data form and "Early Mathematical Reasoning Skills Assessment Tool" were used as data collection tools. Kruskal Wallis Test and Mann Whitney U Test were used to analyse the data collected in the fall semester of 2018-2019 academic year. In the results obtained under the first hypothesis of the study, there was a statistically significant difference between the performance of experimental group-1 and the control group in terms of mathematical reasoning skills in favour of experimental group-1. In the results obtained under the second hypothesis of the study, there was a statistically significant difference between the performance of experimental group-2 and the control group in terms of mathematical reasoning skills in favour of experimental group-2. In the results obtained under the third hypothesis of the study, there was a statistically significant difference between the performance of experimental group-1 and the experimental group-2 in terms of mathematical reasoning skills in favour of experimental group-2. In the results obtained under the fourth hypothesis of the study, it was found that the performance of the children constituting the experimental group-1, the experimental group-2 and the control group regarding mathematical reasoning were not significantly different according to the gender.
dc.language.isotur
dc.publisherKırklareli Üniversitesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEducation and Training
dc.subjectAkıl yürütme
dc.subjectReasoning
dc.subjectMatematik
dc.subjectMathematics
dc.subjectMontessori, Maria
dc.subjectMontessori, Maria
dc.subjectOkul öncesi dönem
dc.subjectPreschool period
dc.subjectOkul öncesi eğitim
dc.subjectPreschool education
dc.subjectOkul öncesi çocuklar
dc.subjectPreschool childrens
dc.subjectÖğretim araçları
dc.subjectTeaching aids
dc.subjectİşbirlikli öğrenme
dc.subjectCooperative learning
dc.subjectOkul Öncesi Eğitim
dc.subjectMontessori Metodu
dc.subjectAkıl Yürütme
dc.subjectMatematik
dc.subjectİşbirlikli Öğrenme
dc.subjectPreschool Education
dc.subjectMontessori Method
dc.subjectReasoning
dc.subjectMathematics
dc.subjectCooperative Learning
dc.titleMontessori materyalleri destekli bireysel ve işbirlikli matematik etkinliklerinin erken matematiksel akıl yürütme becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of montessori materials supported individual and cooperative math activities on early mathematical reasoning skills
dc.typemasterThesis
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.endpage158
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.institutionauthorHallumoğlu, Kardelen Ön


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster