dc.contributor.advisor | İner, Gülcan | |
dc.contributor.author | Sıvacılar, Serkan | |
dc.date.accessioned | 2021-12-11T19:41:38Z | |
dc.date.available | 2021-12-11T19:41:38Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77La-M8V3BlqVIo9Fr9vbyhHf2UzmSok0d1vTPxqN-oEBt | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/1482 | |
dc.description | YÖK Tez: 683560 | |
dc.description.abstract | Okul öncesi eğitim çağında bulunan çocuklar için oyun alanı, önemli bir öğrenme faktörüdür. Öğretim mekanlarının ve oyun alanlarının çocuk öğrenimine uygun şekilde eğitim yapısının tasarlanması ve yapıda kullanılacak malzemelerin seçimi öğretmenler ve çocukların sağlık ve güvenlik gereksinimleri için önem arz etmektedir. Bunun yanında çocukların diğer ihtiyaçlarının karşılanması için hizmet mahalleri, idari bölümlerinde bu öneme binaen tasarım aşamasında çocuk merkezli olarak düşünülmesi, aynı zamanda bu eğitim yapısında çalışanlar içinde gerekli yaşamsal alanların belirlenip düzenlenmesi gerekmektedir. Birinci bölümde çocuk bireylerin okul öncesi eğitim yapılarına gereksinim duymalarının giderek erken dönemleri kapsaması ve talep doğrultusunda bu yapıların sürdürülebilirlik ilkesine evrimleşmesi hususuna değinilmiştir. İkinci bölümde okul öncesi eğitim yapıları, sürdürülebilirlik ve iş sağlığı güvenliği fiziksel etkenleri ile ilgili kavramsal tanımlamaları ile birlikte okul öncesi eğitim yapılarının çocuk merkezli eğitim yaklaşımları ile mekânsal organizasyonları üzerinde durulmuş ve tasarım gereksinimleri incelenerek sürdürülebilir eğitim anlayışına sahip eğitim yapısı tasarlamak için gerekli şartlar incelenmiş örnek okullar ile içerik desteklenmiştir. Üçüncü bölümde birinci ve ikinci bölümde toplanana bilgiler ışığında örnek bir okul öncesi eğitim yapısı planlanmış ve tasarlanmaya çalışılmıştır. Bu anlamda yapının yerleşim yeri, çocuk merkezci eğitimde çocukların öğrenim hayatlarını dinamik bir şekilde gerçekleştirmesini sağlayacak yapı formu belirlenmiş, taşıyıcı strüktürü ve yapıda kullanılacak malzemeler açısından yapılan araştırmalar neticesinde sürdürülebilirlik ilkeleri ve iş sağlığı ve güvenliği fiziksel etkenleri bakımından tasarım değerlendirilmiştir. Sonuç bölümde gelinen aşamaların neticesinde okul öncesi eğitim yapısı tasarımında sürdürülebilirlik kriterlerinin iş sağlığı ve güvenliği fiziksel etkilerini başta olmak üzere mekân organizasyonunda ve malzeme kullanımında iş sağlığı ve güvenliğinin çalışanlar ve öğrenciler açısından tasarım aşamasında ele alınmasının önemi belirtilmiştir. | |
dc.description.abstract | Playground is an important learning factor for preschool children. The design of the educational structure in accordance with children's learning of teaching spaces and playgrounds and the selection of materials to be used in the building are important for the health and safety needs of teachers and children. In addition, in order to meet the other needs of children, service areas and administrative departments should be considered child-centered during the design phase, and at the same time, the necessary vital areas should be determined and arranged for those working in this education structure. In the first part, it is mentioned that the need for pre-school education structures of children gradually covers the early periods and that these structures evolve to the principle of sustainability in line with the demand. In the second part, the conceptual definitions of pre-school education structures, sustainability and physical factors of occupational health and safety, together with child-centered education approaches and spatial organizations of preschool education structures are emphasized and the necessary conditions for designing an education structure with a sustainable education approach are examined by examining the design requirements. content is supported. In the third part, an exemplary preschool education structure was planned and tried to be designed in the light of the information gathered in the first and second parts. In this sense, the settlement of the building, the building form that will enable the children to realize their learning life in a child-centered education dynamically has been determined, and the design has been evaluated in terms of sustainability principles and occupational health and safety physical factors as a result of the researches made in terms of the carrier structure and the materials to be used in the building. As a result of the stages reached in the conclusion section, the importance of considering occupational health and safety in terms of employees and students at the design stage, especially the physical effects of occupational health and safety of sustainability criteria in the design of the pre-school education structure, in the organization of the space and the use of materials has been emphasized. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | Kırklareli Üniversitesi | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | |
dc.subject | Education and Training | |
dc.subject | Mimarlık | |
dc.subject | Architecture | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | |
dc.subject | Civil Engineering | |
dc.title | Sürdürülebilirlik ilkesinde dayalı okul öncesi eğitim yapısı tasarlanması ve fiziksel etkenlerin iş sağlığı güvenliği açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Desing of pre-school educational structure based in sustainability principle and investigation of physical factors in terms of occupational health safety | |
dc.type | masterThesis | |
dc.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.startpage | 1 | |
dc.identifier.endpage | 89 | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |
dc.institutionauthor | Sıvacılar, Serkan | |