Turistlerin Deneyim Ettikleri Destinasyon Çevrimiçi Satın Alma Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: İğneada Örneği
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2020-07-03Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
ÜNAL, Aydın ve ÖZGÜREL, G., Turistlerin Deneyim Ettikleri Destinasyon Çevrimiçi Satın Alma Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: İğneada Örneği, 12. Uluslararası Güncel Araştırmalarla Sosyal Bilimler Kongresi, 5-7 Haziran 2020, ss. 853-866.Özet
Çalışmada, Türkiye’nin Trakya Bölümü’nde Kırklareli ili sınırları içerisinde yer alan İğneada destinasyonunu ziyaret eden yerli turistlerin destinasyon ve destinasyon turizm işletmeleri hakkında deneyim ettikleri çevrimiçi satın alma davranışlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda hazırlanan anket formu 1 Ağustos-20 Eylül 2019 döneminde İğneada destinasyonunu ziyaret eden ve çevrimiçi satın alma deneyimi yaşayan toplam 310 yerli turiste yüz yüze iletişim kurularak ulaştırılmıştır. Anket formlarından elde edilen veriler SPSS istatistiki veri programında analize tabi tutulmuştur. Araştırmaya dâhil edilen ve analize uygun 290 anketten elde edilen verilerle yapılan analizler neticesinde turistlerin çoğunluğunun tatilleri süresince en az bir (%29) veya 1-3 kez (%37) çevrimiçi satın alma deneyimi yaşadıkları ve katılımcıların çevrimiçi satın alımlarında konaklama (%25), ulaşım ve çevre gezileri (%33) ve yeme içme alternatiflerini (%23) deneyimledikleri belirlenmiştir. Turistlerin çevrimiçi satın alma davranış boyutlarını; istenilen zamanda hizmet ve teslimat, destek ve güvenlik, fiyat ve ödeme, içerik ve bilgilendirme algılamaları ve değerlendirmeleri yüksek ve pozitif düzeyde gerçekleşmiştir. Yerli turistlerin araştırma ifadelerine katılımları ise yüksek ve pozitif düzeyde (x ?=4,36-4,60) gerçekleşmiştir. Turistlerin özellikle çevrimiçi kanallarda ve araçlarda satılan ürünlerin ve hizmetlerin güvenilir şekilde teslimatının yapılması, detaylı bilgilerinin bulunması, teslimat tarihlerinin önceden ve kesin olarak bilinmesi, kredi kartı ve diğer ödeme yöntemleri ile ödenebilmeleri, satış yapılan kanalların ve araçların kolay kullanılabilir olmaları, kişilere özel hazırlanmış indirim ve kampanya bilgilendirmelerinin yapılması, kredi kartı ve diğer taksitli ödeme seçeneklerinin bulunması, üyelik temelli kayıt ve üyelere özel kampanya bilgilendirmelerini yapılması ve ürünlere ve hizmetlere yönelik satın alma sonrası destek hizmetlerinin varlığı ifadelerine katılımları yüksek düzeyde gerçekleşmiştir. Ancak yine yüksek olmakla birlikte fiyatı düşen ürünlerin ihtiyaç olmasa bile satın almaya teşvik etmesi, ürünlerle ve hizmetlerle ilgili paylaşılan yorumlar, indirim ve kampanya bilgilendirmelerinin yapılması ifadelerine katılımları ise daha düşük düzeyde gerçekleşmiştir. In this study, it is aimed to determine the online purchase behaviors of domestic tourists who visited the İğneada destination that is within Kırklareli province in Thrace Region of Turkey. The questionnaire forms prepared in this context were delivered to 310 domestic tourists who visited the İğneada destination and had online purchasing experiences between 1 August-20 September 2019, by communicating face to face. The data obtained from the questionnaire forms were analyzed by use of the SPSS statistical data program. As a result of the analyzes made with the data obtained from 290 questionnaires that were suitable for the analysis, it was determined that the majority of the tourists had experienced at least 1 (29%) or 1-3 (37%) online purchases during their vacations and that they experienced accommodation (25%), transportation and sightseeing (33%) and food and beverage alternatives (%23) in their online purchases. The perceptions and evaluations of service and delivery at the desired time, support and security, price and payment and content and informing, that were the dimensions of the online purchase behaviors of tourists were found to be high and positive. The agreements of the domestic tourists with the research statements were high and positive (x ? = 4.36-4.60). The agreements of the tourists with the statements related to the reliable delivery of the products and services sold to the tourists especially in online channels and tools; presence of detailed information; knowing the delivery dates in advance and precisely; the opportunity to pay by credit card and other payment methods; the easiness to use sales channels and tools; the information about campaigns and discounts tailored for individuals; the availability of credit card and other installment payment options; the membership-based registration and member-specific campaign information and the presence of post-purchase support services for products and services were high. However, although it was still high, the tourists agreed with the statements related to encouraging the tourists to buy the products with falling prices even if they were not needed; shared comments about products and services and informing about discounts and campaigns at a lower level.
Kaynak
12. Uluslararası Güncel Araştırmalarla Sosyal Bilimler KongresiKoleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: