Sosyal Medyanın Destinasyon Marka Farkındalığı ve Kalitesi Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2020-06Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
ÜNAL, Aydın, (2020), Sosyal Medyanın Destinasyon Marka Farkındalığı ve Kalitesi Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Journal of Hospitality and Tourism Issues, Cilt: 2, Sayı: 1, ss. 13-24.Özet
Turistlerin destinasyon seçim süreçlerinde, seçilecek destinasyonun marka farkındalığı ve kalitesi üzerinde kişisel, psikolojik, kültürel, deneyimsel ve ekonomik birçok faktör belirleyici olabilmektedir. Ayrıca dünyada 1990’lı yıllarla birlikte tüketicilerin yaşamlarına giren ve çok hızlı bir biçimde yaşamın tüm alanlarına hâkim olmaya başlayan akıllı ürünler ve uygulamalar özellikle de sosyal medya araçları ve paylaşımları turistleri ve destinasyonları hem seçim hem de planlanma ve pazarlanma süreçlerinde birebir etkiler hale gelmiştir. Bu çalışmada Kaş destinasyonunu Eylül-Kasım 2019 döneminde ziyaret eden turistlerin destinasyon marka farkındalıkları ve kalite algıları üzerinde sosyal medya paylaşımların etkilerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda hazırlanan 420 anket formu araştırma sürecinde destinasyonu ziyaret eden ve kasti örnekleme yöntemi ile belirlenen yerli turistlere yüz yüze iletişim kurularak ulaştırılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler (402 anket) SPSS programında analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda; yerli turistlerin sosyal medya araçlarını kullanma, paylaşım yapma (%74) ve sosyal medya paylaşımlarından etkilenme düzeylerinin (%71) çok yüksek olduğu belirlenmiştir. Yerli turistlerin destinasyon marka farkındalıklarını ve kalite algılarını katılımcı ve katılımcı olmayan sosyal medya paylaşımları, marka farkındalığı, destinasyon hizmet ve doğal kalite boyutlarıyla değerlendirdikleri belirlenmiştir. Ayrıca katılımcı ve katılımcı olmayan sosyal medya paylaşımlarının turistlerin destinasyon marka farkındalıklarını, destinasyon hizmet ve doğal kalite algılarını yüksek ve pozitif düzeyde etkiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Many personal, psychological, cultural, experiential and economic factors can determine the brand awareness and quality of the destination to be chosen in the destination choice processes of the tourists. In addition, smart products and applications, especially social media tools and sharings, that entered the lives of consumers in the world in the 1990s and started to dominate all areas of life very quickly have affected tourists and destinations both in the selection and planning and marketing processes. In this study, it is aimed to determine the effects of social media shares on destination brand awareness and quality perceptions of tourists visiting Kaş destination in September-November 2019 period. 420 questionnaire forms prepared in this context were delivered to the domestic tourists visiting the destination and determined by the intentional (decisive) sampling method through face-to-face communication. The data obtained from the questionnaires (402 questionnaires) were analyzed by use of the SPSS program. As a result of the analyzes, it was determined that the levels of domestic tourists’ using social media and sharing (74%) and of being affected by social media sharings (71%) were very high. It was determined that domestic tourists evaluated their destination brand awarenesses and quality perceptions with participatory and non-participatory social media sharings, brand awareness, destination service and natural quality dimensions. In addition, it was concluded that the of participatory and non-participatory social media sharings affected the brand awarenesses of tourists and their perceptions of destination service and natural quality at a high and positive level.
Kaynak
Journal of Hospitality and Tourism IssuesKoleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [112]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: