Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnal, Aydın
dc.date2020-06-29
dc.date.accessioned2020-07-06T08:05:57Z
dc.date.available2020-07-06T08:05:57Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.citationÜNAL, Aydın, (2020), Destinasyon Seçiminde Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kuzey Makedonya Üsküp Örneği, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 40, ss. 67-80.
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/pausbed
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1380
dc.description.abstractBu çalışmada Kuzey Makedonya Üsküp destinasyonunu ziyaret eden Türk turistlerin destinasyon seyahat motivasyonlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Mayıs-Eylül 2019 döneminde Kuzey Makedonya Üsküp destinasyonunu ziyaret eden Türk turistlere kendilerinin cevaplandırdıkları 280 geleneksel anket formu yüz yüze iletişim kurularak ulaştırılmıştır. Geri dönüş sağlanan 250 anket formundan elde edilen veriler SPSS istatistiki veri programında analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda; Türk turistlerin çoğunluğunun genel olarak destinasyondan memnun ayrıldıkları (%79), tekrar destinasyonu ziyaret edecekleri (%76) ve destinasyonun imajını genel olarak çok olumlu düzeyde (%84) değerlendirdikleri belirlenmiştir. Türk turistlerin seyahat motivasyonlarını belirleyen çekicilik faktörlerinin fiyat ve turistik olanaklar, doğal çevre ve kültür, misafirperverlik ve altyapı, hijyen ve temizlik boyutlarında ve iticilik faktörlerinin ise rahatlama ve kaçış, bilgi edinme, macera ve heyecan ve arkadaşlık ilişkileri boyutlarında toplandığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the destination travel motivations of Turkish tourists visiting the destination of Skopje in Northern Macedonia. In this context, 280 traditional questionnaires were delivered to Turkish tourists visiting the Skopje destination of Northern Macedonia in May-September 2019 by face-to-face communication. The data obtained from the 250 questionnaire forms were analyzed by use of SPSS statistical data program. As a result of the research; it was found that the majority (79%) of Turkish tourists were generally satisfied with the destination; 76% of them would revisit the destination and 84% of them evaluated the image of the destination at a very high level. It was determined that the pull factors that shaped the travel motivations of Turkish tourists were price and tourist facilities, natural environment and culture, hospitality and infrastructure, hygiene and cleanliness; while the push factors were relief and escape, information acquisition, adventure and excitement and friendship relations.
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSeyahat Motivasyonu
dc.subjectİtici ve Çekici Faktörler
dc.subjectDestinasyon
dc.subjectTurizm
dc.subjectÜsküp
dc.subjectTravel Motivation
dc.subjectPush and Pull Factors
dc.subjectDestination
dc.subjectTourism
dc.titleDestinasyon Seçiminde Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kuzey Makedonya Üsküp Örneği
dc.title.alternativeA Research on the Determination of Travel Motivations of Tourists in Destination Selection: The Case of North Macedonia Skopje
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Pınarhisar Meslek Yüksekokulu, Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
dc.institutionauthorÜnal, Aydın


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess