Üniversite Öğrencilerinin Destinasyon İmaj Algılarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Araştırma
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2020-06-24Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
ÜNAL, Aydın ve ÇELEN, O., (2020), Üniversite Öğrencilerinin Destinasyon İmaj Algılarını Belirlemeye Yönelik Karşılaştırmalı Bir Araştırma, Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 1, ss. 43-58.Özet
Çalışmada, üniversite öğrencilerinin destinasyon imaj algılarının belirlenmesi ve iki devlet üniversitesinin (Kırklareli ve Bursa Uludağ) öğrencilerinin algılarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Bu amaçla öğrencilere kendilerinin cevapladıkları toplam 435 anket formu ulaştırılmıştır. Araştırma sonucunda destinasyon imaj algısını her iki okulda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin; tatil yöresinin modaya uygun bir yer olması, tatil yöresindeki alışveriş olanakları, tatil yöresindeki alışveriş olanaklarının fiyatları ve tatil yöresindeki eğlence olanaklarının fiyatları ifadelerinde düşük düzeyde değerlendirdikleri belirlenmiştir. Tatil yöresinin dinlendirici ve rahatlatıcı özellikleri, tatil yöresindeki yiyecek içecek işletmelerinin hijyeni ve temizliği, tatil yöresinde kendini güvende hissetme, tatil yöresindeki doğal çevre güzellikleri, tatil yöresindeki konaklama tesislerinin hijyeni ve temizliği, tatil yöresinin tarihi ve kültürel güzellikleri ve tatil yöresinin terör olayları açısından güvenilir bir yer olması ifadelerinde ise üniversite öğrencilerinin yüksek düzeyde değerlendirdikleri imaj algısı ifadeleri olmuşlardır. Elde edilen sonuçlar üniversite öğrencilerinin destinasyon imajı algılarının benzer ifadeler üzerinde yoğunlaştığını ve benzeştiğini göstermektedir. The aim of this study is to determine the destination image perceptions of university students and to compare the perceptions of students of two state universities (Kirklareli and Bursa Uludag). For his purpose, 435 questionnaires were delivered to students. As a result of the research, as part of the perceptions of destination image of university students studying at both schools; it has been determined that the holiday region’s being a fashionable place, the shopping opportunities in the holiday region, the prices of the shopping opportunities in the holiday region and the prices of the entertainment facilities in the holiday region were evaluated at a low level. On the other hand, the perceptions of image statements which were highly evaluated by university students were of relaxing features of the holiday region, hygiene and cleanliness of the food and beverage establishments in the holiday region, feeling safe in the holiday region, the natural environment beauties in the holiday region, the hygiene and cleaning of the accommodation facilities in the holiday region, the historical and cultural beauties of the holiday region, and the holiday region’s being a reliable place in terms of terrorist incidents. The results show that the perceptions of destination image of university students were similar and concentrated on similar statements.
Kaynak
Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiKoleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [87]
- Makale Koleksiyonu [112]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: