Gençlerin Destinasyon Seçimlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2020-06Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
ÜNAL, Aydın, (2020), Gençlerin Destinasyon Seçimlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, Cilt: 3, Sayı: 1, ss. 42-50.Özet
Destinasyonlar konaklama, ulaşım, yeme içme, vb. çok çeşitli turistik ürünlerin ve hizmetlerin bileşiminden oluşan ürünlerdir. Çok bileşenli bu turistik ürünlerin seçim süreçlerinde, tavsiye kararlarında ve turistlerin memnuniyetlerinin sağlanmasında da çok fazla sayıda faktör belirleyici olabilmektedir. Bu çalışmada genç turistlerin destinasyon seçim kararlarında dikkate aldıkları faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda hazırlanan 460 anket formu 1 Kasım 2019-1 Şubat 2020 tarihleri arasında Kırklareli ilinde yaşayan ve daha önce en az bir kez turistik faaliyetlere katılmış ve bu kapsamda bir destinasyonu ziyaret etmiş 18-24 yaş grubunda yer alan katılımcılara yüz yüze iletişim kurularak ulaştırılmıştır. Yapılan analizler (SPSS) sonucunda gençlerin ilgili araştırma ifadelerinden destinasyona yönelik kaliteli ve uygun havayolu ulaşım imkânlarından, destinasyon hakkındaki sosyal medya araçlarındaki bilgilerin varlığından, destinasyon hakkında arkadaş ve sosyal çevre tavsiyelerinden, destinasyon gece hayatı ve eğlence olanaklarından, destinasyondaki kaliteli ve uygun fiyatlı konaklama olanaklarından ve destinasyonun alternatif turistik çekiciliklerin varlığından etkilenmeleri oldukça yüksek ve olumlu düzeyde gerçekleşmiştir. Destinations are products that consist of a combination of a wide variety of touristic products and services such as accommodation, transportation, food and beverage, etc. Many factors can be determinant in the selection processes, recommendations and tourist satisfaction of these multi-component touristic products. In this study, it is aimed to determine the factors that young tourists take into consideration in destination choice decisions. 460 questionnaire forms prepared within this context were delivered to the participants who were in the 18-24 age group and lived in Kırklareli and who had participated in the touristic activities at least once and had visited a destination, between November 1, 2019 and February 1, 2020 by face to face communication. As a result of the analyzes (SPSS), it was determined that the quality and appropriate airline transportation opportunities for the destination, the availability of information in the social media tools about the destination, the friends and social environment advice about the destination, the destination nightlife and entertainment opportunities, the quality and affordable accommodation opportunities in the destination, and the presence of alternative tourist attractions of the destination affected the young people at a very high and positive level.
Kaynak
Journal of Gastronomy, Hospitality and TravelKoleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [112]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: