Yerli Ziyaretçilerin Destinasyon Seçimlerinde Instagram’ın Rolünün Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Bursa Uludağ Örneği
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2020-06Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
ÜNAL, Aydın ve BAYAR, B. S., (2020), Yerli Ziyaretçilerin Destinasyon Seçimlerinde Instagram’ın Rolünün Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Bursa Uludağ Örneği, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, Cilt: 4, Sayı: 1, ss. 16-27.Özet
Çalışmada, Türkiye’nin önemli kış turizmi merkezlerinden Bursa Uludağ Kayak Merkezi’ni ziyaret eden yerli ziyaretçilerin destinasyon seçim süreçlerinde bir araç olarak Instagram’ı (sosyal medyada ücretsiz fotoğraf ve video paylaşma uygulaması) kullanım düzeylerinin ve ilgili uygulamanın destinasyon seçimlerindeki rolünün nicel yöntemlerle belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın verileri Uludağ Kayak Merkezi’ne gelen ziyaretçilere yönelik gerçekleştirilen anket çalışması ile elde edilmiştir. Yerli ziyaretçilere kendilerinin cevaplandırdıkları 300 anket formu ulaştırılmıştır. Araştırma analizleri (SPSS) sonucunda anket formlarından (268 anket) elde edilen verilere göre; yerli ziyaretçilerin çoğunluğunun sık sık seyahatleri ile ilgili olarak Instagram’dan bildirimde bulundukları (%59,7), Instagram’dan tatil destinasyonu araması yaptıkları (%73,9) ve Instagram’dan yeni tatil destinasyonlar keşfettikleri (%69) belirlenmiştir. Yerli ziyaretçilerin az bir kısmının ise seyahatleri ile ilgili Instagram’da bildirimde bulunmadıkları (%9,7), Instagram’da tatil destinasyonu aramadıkları (%9,3) ve henüz Instagram’da yeni bir tatil destinasyonu keşfetmedikleri (%7,5) belirlenmiştir. In this study, it is intended to determine how much the domestic visitors who visited Bursa Uludağ Ski Center, that is one of Turkey’s important winter tourism centers used Instagram (free photo and video sharing application on social media) as a tool in destination selection processes and also to determine the role of the relevant application in the destination decisions. In this context, the data of the research has been obtained through a survey conducted for the visitors coming to Uludağ Ski Center. 300 questionnaires were sent to local visitors, which they answered themselves. According to the data obtained from the questionnaire forms (268 questionnaires) it has been determined that the majority of the domestic visitors frequently reported on their travels on Instagram (59,7%); that they searched for holiday destinations on Instagram (73,9%) and that they discovered new holiday destinations on Instagram (69%). On the other hand, it has been determined that a few of the domestic visitors did not report on their travels on Instagram (9,7%); that they did not search for holiday destinations on Instagram (9,3%) and that they hadn’t yet discovered a new holiday destination on Instagram (7,5%).
Kaynak
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar DergisiKoleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [112]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: