Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2020-06-16Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
ÜNAL, Aydın, (2020), Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi, Turizm Akademik Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, ss. 1-14.Özet
Turistlerin destinasyon karar verme süreçlerinde ekonomik, sosyal, kültürel, psikolojik ve daha birçok faktör etkili olabilmektedir. Ayrıca bilgi iletişim teknolojilerinde ve özellikle de sosyal medya araçlarında meydana gelen gelişmeler de turistlerin karar verme sürecine etkilemektedir. Bu çalışmada turistlerin destinasyon karar verme süreçlerinde gördükleri veya izledikleri Instagram içeriklerinden anlık etkilenme düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Mısır’ı Mayıs-Kasım 2019 döneminde ziyaret eden ancak daha önce Türkiye’yi hiç ziyaret etmemiş 420 Rus turiste Türkiye ile ilgili #goturkey konu başlığında paylaşılan 28 fotoğraf gösterilerek ilgili destinasyona yönelik fotoğrafları görmeden önceki algıları ve fotoğrafları gördükten sonraki değerlendirmeleri hazırlanan anket formu ile belirlenmeye çalışılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler (390 anket) SPSS programında analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda; turistik olanaklar, turistik aktiviteler, misafirperverlik ve doğal ve kültürel turistik zenginlikler turistlerin araştırma ölçeğini değerlendirme boyutları olarak belirlenmiştir. Ayrıca turistlerin destinasyonla ilgili Instagram içeriklerini görmeden önce destinasyona ilişkin algıları düşük düzeydeyken Instagram içeriklerini gördükten sonra destinasyona ilişkin değerlendirmelerinin yüksek ve olumlu düzeyde etkilendiği tespit edilmiştir. Economc, socal, cultural, psychologcal and many other factors can be eectve n the destnaton decson makng processes of toursts. In addton, developments n nformaton communcaton technologes and especally socal meda tools have also nuenced the decson makng process of toursts. In ths study, t s amed to determne the level of nstantaneous exposure of toursts to Instagram contents they see or watch durng destnaton decson makng processes. In ths context, a questonnare form was prepared. en by showng 28 photos shared n #goturkey topc to 420 Russan toursts who vsted Egypt n May-November 2019 perod, but who had never vsted Turkey; t was tred to determne the perceptons of the toursts pror to seeng the photos and ther assessments aer seeng the photos and the prepared questonnare form was used for ths purpose. e data obtaned from the questonnares (390 questonnares) were analyzed by use of the SPSS program. As a result of the analyses; tourstc facltes, tourstc actvtes, hosptalty and natural and cultural tourstc rchness were determned as the dmensons of assessng the research scale of toursts. In addton, whle the atttudes of the toursts to the destnaton were low before seeng the Instagram contents related to the destnaton, t was found that ther assessment of the destnaton was hghly and postvely aected aer seeng the Instagram contents.
Kaynak
Turizm Akademik DergisiKoleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [112]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1037]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: