dc.contributor.author | Söğüt, Fatih | |
dc.date | 2020-03-19 | |
dc.date.accessioned | 2020-03-31T10:14:42Z | |
dc.date.available | 2020-03-31T10:14:42Z | |
dc.date.issued | 2020-03-19 | |
dc.identifier.citation | Söğüt, F. (2020). Türk Sineması ve Şiddet: Son Dönem Türk Filmlerinde Şiddetin Sunumu Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26 (44), 246-257. | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.32547/ataunigsed.674233 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/1325 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.32547/ataunigsed.674233 | |
dc.description.abstract | Şiddet, en eski tarihlerden bu yana insanlığın ve kültürün bir parçasıdır. Kültürel bir olgu olarak değerlendirildiği için şiddettin sunumu resim, müzik, edebiyat ve sinema eserlerinde görülmektedir. Bu bağlamda bu çalışmayla amaçlanan Türkiye’de yüksek sayıda izleyici tarafından seyredilen filmlerdeki şiddet içeriğini ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda son beş yılda en çok izlenen filmler; Müslüm (2018), Recep İvedik 5 (2017), Recep İvedik 4 (2014), Düğün Dernek 2 (2015), Dağ 2 (2016) örneklem olarak alınarak bu filmlere içerik analizi uygulanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre bazı şiddet türlerinin öne çıktığı, filmlerde şiddete maruz kalanların cinsiyete göre dağılımında erkeklerin kadınların önünde olduğu, yine filmlerde şiddetin failinin çoğunlukla erkekler olduğu, şiddet biçimlerinin genellikle ikili diyaloglarda ya da birbirine yabancı film kişileri arasında gerçekleştiği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | Violence has been a part of humanity and culture throughout the history. Since it is considered a cultural phenomenon, the presentation of violence is seen in paintings, music, literature and cinema. In this context, the purpose of this study is to expose the violent content in films watched by a high number of viewers in Turkey. For this purpose, the most watched films in the last five years; Müslüm (2018), Recep İvedik 5 (2017), Recep İvedik 4 (2014), Düğün Dernek 2 (2015), Dağ 2 (2016) were taken as samples and content analysis was applied to these films. According to the results of the analysis, it is understood that some types of violence come to the fore in the films. In the distribution of the victims of violence according to gender, men are ahead of women. Again the perpetrators of violence in the movies are mostly men. Forms of violence usually occur in bilateral dialogues or between foreign film persons. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.relation.ispartof | Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi | |
dc.identifier.doi | 10.32547/ataunigsed.674233 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ | * |
dc.subject | Şiddet | |
dc.subject | Türk Sineması | |
dc.subject | İçerik Analizi | |
dc.subject | Violence | |
dc.subject | Turkish Cinema | |
dc.subject | Content Analysis | |
dc.title | Türk Sineması ve Şiddet: Son Dönem Türk Filmlerinde Şiddetin Sunumu Üzerine Bir Araştırma | |
dc.title.alternative | Turkish Cinema and Violence: A Research on Presentation of Violence in Recent Turkish Films | |
dc.type | article | |
dc.authorid | 0000-0001-6529-9056 | |
dc.department | Meslek Yüksekokulları, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Görsel-İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümü | |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | |
dc.institutionauthor | Söğüt, Fatih | |