Türkiye’de Analog Yayıncılıktan Sayısal Yayıncılığa Geçiş ve İzleyiciye Olan Etkileri
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/Tarih
2019-05-26Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Söğüt, F. (2019). Türkiye’de Analog Yayıncılıktan Sayısal Yayıncılığa Geçiş ve İzleyiciye Olan Etkileri. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi , 2 (1) , 1-14 . DOI: 10.33464/dorduncukuvvet.495581Özet
Teknolojide yaşanılan ilerlemeler sonucu Manuel Castells’in enformasyon toplumu adını verdiği internetin ve bilgisayar teknolojilerinin hayatın her alanına girdiği bir dönemi yaşmaktayız. Bu dönem enformasyonun ve bilginin hızla yayıldığı ve paylaşıldığı bir dönemdir. Enformasyonun hızla yayılması iletişimi de hızlandırmış Manuel Castells'in de belirttiği gibi toplum, daha akışkan, dinamik bir yapıya yani ağ toplumuna dönüşmüştür. Bu dönüşümde halen önemli bir iletişim teknolojisi olarak görülen televizyonda etkilenmiş ve analog yayıncılık olarak adlandırılan teknikler gelişen teknolojiyle birlikte yerini sayısal yayın tekniklerine bırakmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı da özellikle ülkemizde ve dünyada televizyon yayınlarının yaşadığı teknolojik dönüşümü açıklamaktır. Bu çalışmanın kuramsal dayanağını iletişim araştırmalarında yaygın olarak kullanılan kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı oluşturmaktadır. Sayısal televizyon teknolojilerinin daha çok izleyici odaklı olması ve izleyicinin ihtiyaçlarına yönelik doyumları karşılama iddiasında olması nedeniyle kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı tercih edilmiştir. Çalışmada literatür taraması ile birlikte kuramsal temel oluşturulup televizyon yayıncılığında yaşanan dönüşüm bütün yönleriyle açıklanmıştır. The developments in information technologies have affected television as much as other mass media. With the innovations in television broadcasting, analogue broadcasting techniques have been replaced by digital broadcasting techniques that give the audience great freedom with its interaction features. In this context, the subject of this study is the digitalization process of television broadcasts. In this study, it is aimed to explain the reflections of the transformation in television broadcasting on the audience by using the literature review. In addition, concepts related to digital television broadcasting such as terrestrial digital television broadcasting, digital cable broadcasting, digital satellite broadcasting, web tv and IPTV are explained. As a result of the research, it has been seen that digital television technologies have introduced us to new audience / consumer population. It has been seen that this new audience has an active and producer position using the interaction characteristic of digital technology.
Kaynak
Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli DergiBağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/dorduncukuvvet/issue/44854/495581https://hdl.handle.net/20.500.11857/1317
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [19]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: