Üniversite Öğrencilerinin Çevre Sorunlarına Olan İlgisinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Date
2018Metadata
Show full item recordCitation
Uğur Eyidiker ve Emel Poyraz. Üniversite Öğrencilerinin Çevre Sorunlarına Olan İlgisinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma , VII Internaional Balkan and Near Eastern Social Sciences Congresses Series - IBANESS-, Tekirdağ, 24-25 March 2018.Abstract
Bu çalışmada amaç üniversite öğrencilerinin çevre sorunlarına olan ilgisini ortaya koymaktır. Bu amaçla anket çalışmasıyla birincil verilere dayalı olarak gerçekleştirilen araştırma sunulmuştur. Araştırmanın evrenini Kırklareli Üniversitesi Babaeski Meslek Yüksekokulu öğrencileri oluşturmaktadır. Bu kapsamda, tesadüfî örnekleme yoluna başvurularak öğrenciler rastgele seçilmiştir. Toplam 303 anket değerlendirmeye uygun bulunarak SPSS analizi yapılmıştır. Böylece üniversite öğrencilerinin çevre sorunlarına olan ilgisi ortaya konmaya çalışılarak elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Bulgularda, gençlerin çevre kirliliğine ve doğayı korumaya karşı duyarlı oldukları ama basit tedbirleri almada ve uygulamada yetersiz oldukları görülmüştür. Araştırmanın sonucunda üniversite öğrencilerinin çevre sorunlarına olan ilgisi incelenmiş olup, bazı kişisel özelliklere göre öğrencilerin çevre duyarlılıkları arasında farklılıkların bulunduğu, öğrencilerin genel olarak çevre sorunlarına dair farkındalık düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. The aim of this study was to clarify the interest of university students in environmental problems. For this purpose, based on primary data from a survey conducted research were presented. Kırklareli universe of the study consisted of students Babaeski Vocational School. In this context, referring to the way the students were randomly selected random sampling. A total of 303 are deemed appropriate SPSS for evaluation, normal distribution test performed. Thus, perspectives on the lives of college students by working to reveal the findings are evaluated. As a result of the research, it was observed that the environmental damage of the university students was investigated, the differences between the environmental sensitivities of the students according to some personal characteristics and the students' awareness levels about the environmental problems in general.
URI
http://ibaness.org/conferences/tekirdag/ibaness_tekirdag_proceedings_vol_2_draft_10.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1306
Collections
The following license files are associated with this item: