Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetim Becerilerinin İncelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2019Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Pişkin, N. B. (2019). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetim Becerilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Kırklareli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kırklareli.Özet
Araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerini incelemek ve sınıf yönetimine etki eden faktörleri saptamaktır. Kütahya il merkezinde devlet okullarındaki ana sınıfı ve anaokullarında görev yapan toplam 220 öğretmenden 149 (144 kadın ve 5 erkek) okul öncesi öğretmeni araştırmamıza katılmıştır. Veri toplamak için Öğretmen Bilgi formu ve beş boyut (zaman yönetimi ve demokratik ortam, fiziksel çevrenin düzenlenmesi, etkinlikleri planlamada yeterlik, öğretmenin kişisel yeterliliği ve sorun davranışların yönetimi) 35 maddeden oluşan Okul Öncesi Öğretmenleri İçin Sınıf Yönetim Ölçeği kullanılmıştır. 2018-2019 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde toplanan verilerin analizinde bağımsız t-testi, Kruskal Wallis testi ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Ölçekten alınabilecek maksimum sınıf yönetim beceri puanı 5 olup minimum puan 1’dir. Elde edilen verilere göre genel sınıf yönetim beceri puan ortalaması 4,38’dir. Bu sonuç öğretmenlerin sınıf yönetim beceri puanlarının yüksek olduğunu göstermektedir. Çocukların istenmeyen davranışları karşısında öğretmenlerin en çok tercih ettikleri yöntemin “Neden yanlış olduğunu açıklamak (%10,42)” olduğu görülmüştür. Ayrıca, öğretmenler tarafından sınıf yönetim becerisinin en önemli bileşeninin “Çocuklar arasında fırsat eşitliğine önem verilmesi” olduğu görülmüştür. Yapılan MannWhitney U testleri sonucuna göre; sınıf yönetim becerisini öğretmenin mesleğini isteyerek seçmesi ve sınıf yönetiminde kendisini yetersiz hissetmemesi durumlarının etkilediği sonucuna ulaşılmıştır (p<0,05). The aim of this work to investigate classroom management skills of preschool teachers and to determine factors affecting classroom management. Of the 220 teachers working in kindergartens in the city center of Kütahya, 149 (144 female and 5 male) preschool teachers participated in the study. As a tool for collecting data the Teacher Information Form and Classroom Management Scale for Preschool Teachers which consists of five dimension (Time Management and Democratic Environment, Physical Environment Organization, Activity Planning Ability, Teacher Personal Ability and Problematical Manners Management) and 35 subjects were used. Data collected in 2018-2019 academic year were analyzed using independent sample t-test, Kruskal Wallis test and MannWhitney U test. The maximum total inclusion score from the scale is 5 and the minimum total inclusion score is 1. According to the data obtained, the average of general classroom management is 4.38. This result shows that teachers’ classroom management skill scores are high. The most preferred method was found as “Explaining to the student(s) why this behavior is wrong (10.42%)” when teachers face with childrens undesirable behavior in the classroom. Also, it was seen that the most important item of class management skills for teachers was “Giving importance to equality of opportunity among children”. It was found that attitude scores toward class management skills were statistically differed based on "Choosing the profession by intention" and “Feeling of having no proficiency at class management” after performing Mann-Whitney U Tests (p<0.05).
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [52]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: