dc.contributor.author | Altay, Ahmet | |
dc.contributor.author | Demirel, Can | |
dc.date | 2019-12 | |
dc.date.accessioned | 2019-12-20T17:33:19Z | |
dc.date.available | 2019-12-20T17:33:19Z | |
dc.date.issued | 2019-09-15 | |
dc.identifier.citation | Altay A., Demirel C., (2019). Meslek Yüksekokulu Ögrencilerinin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alıskanlıkları Üzerine Bir Arastırma: Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu Örnegi. 8. International Vocational Schools Symposium, 2(1), 86-94. | |
dc.identifier.isbn | 9786058032026 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/1195 | |
dc.description.abstract | Meslek yüksekokulları belirli mesleklere yönelik ara insan gücü yetiştiren iki yıllık yükseköğretim kurumlarıdır. Bu okullar iş dünyasının gereksinim duyduğu teknik ve mesleki bilgiye sahip, donanımlı insan kaynağını yetiştirirler. Gelecekte iş hayatında önemli roller üstlenecek olan meslek yüksekokulu öğrencilerinin hem mesleki gelişimleri hem de kişisel gelişimleri için okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarına sahip olmaları beklenir. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlığı kazanmaları, onların hem bugünlerine hem de yarınlarına önemli katkılar sağlayacaktır. Öğrencilerin sahip olacakları okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları onların yaşam boyu öğrenme süreçlerine de önemli katkı sağlayacaktır. Bu çalışma, Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarına ilişkin özelliklerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada betimleme yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda çalışmada öncelikli olarak okuma, okuma alışkanlığı ve kütüphane kullanma alışkanlığı gibi kavramların teorik çerçevesi çizilmiş, ardından ise verilerin elde edilmesi için anket tekniğinden yararlanılmıştır. Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilere yapılan anket uygulaması ile onların okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarına ilişkin düşünce ve tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarına yönelik değerlendirmeler yapılmış, okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarının yetersiz olmasının başlıca sebepleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada ayrıca meslek yüksekokulu öğrencilerinin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarının geliştirilmesi için çeşitli öneriler de sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Vocational schools are two-year higher education institutions that train intermediate manpower for certain professions. These schools train qualified human resources with the technical and professional knowledge required by the business world. Vocational school students, who will assume important roles in business life in the future, are expected to have the habit of reading and library use for their professional and personal development. By gaining the reading and library use habits, vocational school students will make significant contributions both to present day and to their future. Reading and library use habits of these students will also contribute to their lifelong learning processes. This study was carried out with the purpose to reveal the characteristics of the students studying at Kırklareli University Pınarhisar Vocational School regarding reading and library use habits. Description method was used in this study. Within this context, the theoretical framework of the concepts, such as reading, reading habit and library use habit, was formed in the paper in the first place, then the survey technique was used to obtain the data. With the questionnaire conducted in order to survey students studying at Kırklareli University Pinarhisar Vocational School, the aim was to determine their thoughts and attitudes regarding their reading and library use habits. In line with the findings obtained in the research, evaluations were made on the students ' reading and library use habits, and the main reasons for the inadequacy of reading and library use habits were determined. In addition, various suggestions were presented for the development of vocational school students ' reading and library use habits. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.relation.ispartof | 8. International Vocational Schools Symposium(UMYOS 2019) | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Okuma Alışkanlığı | |
dc.subject | Kütüphane Kullanma Alışkanlığı | |
dc.subject | Meslek Yüksekokulları | |
dc.subject | Reading Habit | |
dc.subject | Library Use Habit | |
dc.subject | Vocational Schools | |
dc.title | Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma: Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu Örneği | |
dc.title.alternative | A Research on Reading and Library Use Habits of Vocational School Students: Kırklareli University Pınarhisar Vocational School Example | |
dc.type | presentation | |
dc.department | Meslek Yüksekokulları, Pınarhisar Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Kullanımı Bölümü | |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | |