Sanal Ofis ve Sanal Ofiste Kullanılan Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2014Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Yılmaz, İ. A.; Pajo, A. ve Güngör Güzeler, E. (2014). Sanal ofis ve sanal ofiste kullanılan bilgi ve iletişim teknolojileri, Electronic Journal of Vocational Colleges, BÜROKON Özel SayısıÖzet
Örgütsel faaliyetlerin yerine getirildiği, her kademeden yönetici ve çalışan tarafından kullanılan kapalı mekanlar olan geleneksel ofisler, günümüzün gelişen bilgi toplumu koşullarında yerlerini sanal ofislere bırakmaktadırlar. Sanal ofis belirli bir fiziksel mekana bağımlı olmanın gerekmediği ve faaliyetlerin bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak daha çok web sitesi üzerinden gerçekleştirildiği ofistir. Bilgi ve iletişim teknolojileri ise bilginin üretilmesini, transferini ve ulaşılmasını mümkün hale getiren her türlü işitsel, görsel, basılı ve yazılı araçlar olarak ifade edilebilir. Günümüz koşullarında teknolojik gelişmeler sayesinde bilgisayar ve bilgisayar yazılımları, modem, uydu anteni, mobil telefon, network, çoklu ortam, e-mail haberleşme, iletişim ve bilgi teknolojileri araçları olarak karşımıza çıkmaktadır. Sanal ofislerin işlerliği ve verimliliği eğitimli personel kullanmanın yanında modern bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı ve uyumlu bir altyapıya sahip olunması ile mümkündür. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin yazılım, donanım, ekipman ve hizmet boyutu bulunmaktadır. Tüm bunların birbiri ile uyumlu ve birbirini destekler nitelikte olması sanal ofisin etkinliğini bir o kadar artırmaktadır. Bu nedenle sanal ofis kavramı ile modern bilgi ve iletişim teknolojileri konusunun bir arada değerlendirilmesi gereği bulunmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacını da; sanal ofis ortamlarının ve bu ortamlarda kullanılan bilgi ve iletişim teknolojilerinin irdelenmesi oluşturmaktadır. The traditional offices, where organizational activities are accomplished and where managers and the workers work, have given place to virtual offices within the conditions of the Knowledge Society. The virtual office doesnt’t have a physical space and the activities are performed through web sites by use of information and communication technologies (ICTs). ICTs compass any form of audio, visual, printed and written tools which enable the production and transfer of and access to knowledge. Relying on the technological advancements of today, computers and softwares, modems, satellite dishes, mobile phones, networks, multimedia and e-mails come forward as new ICTS. The functionality and the productivity of virtual offices depend on employing educated personnel, as well as the use of the modern ICTs and having a suitable technological infrastructure. The four dimensions of these technologies are the software, hardware, equipment and service. The alignment within these dimensions and the mutual support between them increase the effectiveness of the virtual office. Therefore the concept of virtual office and the ICTs have to be evalutaed interconnectedly. In this connection, the purpose of this paper is to examine the virtual offices and the technologies used in these offices.
Kaynak
Electronic Journal of Vocational CollegesKoleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [335]
- Makale Koleksiyonu [112]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: