Türkiye'de Üniversite Öğrencilerinin Banka Tercihlerinin Nedenleri ve Gençlerin Bankası Olmak İçin Bankalara Öneriler
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Date
2019-10-10Metadata
Show full item recordCitation
Can, Y. (2019). Türkiye'de Üniversite Öğrencilerinin Banka Tercihlerinin Nedenleri ve Gençlerin Bankası Olmak İçin Bankalara Öneriler. BDDK Bankacılık ve Finansal Piyasalar C. 13, S. 1; 1-36 ss.Abstract
Türkiye’de hizmetler sektörü içerisinde önemli bir yeri olan bankacılık sektöründe 53 adet banka bulunmaktadır. Rekabetin yüksek olduğu bu sektörde bireylerin banka tercihlerinin nedenleri; oligopol piyasa yapısı özelliklerini gösteren sektördeki banka işletmelerinin rekabet edilebilir güçlerini yükseltmek adına önemli bir rol oynamaktadır. Türkiye’de halen genç nüfusun yüksek olması ise, bankaların ürün ve hizmetlerini pazarlama aşamasında gençleri odak tüketici konumuna getirmektedir. Bu çalışmanın amacı; gençlerin banka tercihlerinin nedenlerini incelemek ve bankaların müşteri bazında piyasa paylarını yükseltebilecek öneriler sunmaktır. Çalışmada, derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak gençlerin cevaplarını sınırlamalarının önüne geçilmeye çalışılmış, bütün sorular açık uçlu olarak sorulmuştur. Ayrıca son soru olarak bir bankanın “genç odaklı banka” olabilmesi için ne gibi özelliklere veya hizmet ve ürünlere sahip olması gerektiği sorulmuş ve gençlerin sunduğu öneriler çalışmaya eklenmiştir. There are 53 banks in the banking sector, which has an important place in the services sector. Causes of bank preferences of individuals in this sector where the competition is high play a significant role to increase the competitive power of bank enterprises show oligopoly market structure characteristics. Being the youthful population high in Turkey brings youth to the focus consumer position in the stage of banks in which they market their product and services. The goal of this research is to review the bank preferences of youth and also offer suggestions that can increase their market share on a customer basis. It was endeavored to avoid youth to limit their answers by using a depth interview in this research; all the questions were asked as open-ended. Moreover, it was asked what kind of characteristics or product and services that a bank needs to have to be ‘’young-oriented bank’’; suggestions of youth were added into the paper as well.
URI
https://www.bddk.org.tr/ContentBddk/BddkDergi/dergi_0025_03.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1100
Collections
The following license files are associated with this item: