Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülçay Yeniçırak, Çiğdem
dc.date2018-11-15
dc.date.accessioned2019-08-07T10:56:53Z
dc.date.available2019-08-07T10:56:53Z
dc.date.issued2019-08-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1089
dc.description.abstractUzmanlık çalışmalarının temel amacı, belirli bir alanda olağanüstü beceriler sergileyen insanları diğerlerinden ayıran özellikleri anlamaya ve açıklamaya çalışmaktır (Ericsson ve Smith, 1991, s.2). Uzman performansını açıklamaya yönelik öne sürülen önemli kuramlardan biri olan kasıtlı alıştırma kuramı, bugüne kadar doğuştan gelen yeteneğe atfettiğimiz birçok şeyin uzun yıllar boyunca yapılan yoğun ve çaba gerektiren alıştırmalarla ilişkili olduğuna işaret etmektedir (Ericsson, Krampe ve Tesch-Römer, 1993). Uzmanlıkta kasıtlı alıştırmanın rolü müzik, spor, satranç gibi birçok profesyonel alanda incelenmiş olsa da akademik başarı ve performans, psikoterapi, tıp ve iş ortamı gibi çeşitli alanlara da uyarlanarak incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı, uzman performansının açıklanmasında öne çıkan kasıtlı alıştırma kuramının akademik yazma becerilerinin geliştirilmesi için nasıl uyarlanabileceğini incelemektir. Kendi içinde okuma, düşünme ve düzgün ifade etme becerilerini içeren yazma becerisi uygulaması zor bir eylem olmakla birlikte (Ungan, 2007, s.462), söz konusu akademik yazma olduğunda eleştirel düşünme becerilerinin sergilendiği, fikirlerin etkili bir şekilde tartışıldığı ve ortaya konduğu, düşüncelerin farklı kaynaklardan yararlanılarak desteklendiği bir yazım türü olarak karşımıza çıkmaktadır (Tok, 2013, s. 3). Eleştirel, özgün ve akademik bir dilin kullanımını gerektiren akademik yazma (Tok ve Gönülal, 2016), özellikle lisansüstü öğrencilerin ve bazı akademisyenlerin zorluklar yaşadığı bir alandır. Ancak, birçok uzmanlık alanında olduğu gibi akademik yazma becerileri de uzun süreli, yoğun ve çaba gerektiren alıştırmalarla geliştirilebilecek bir beceridir. Bu çalışma kapsamında, uzmanlıkta satranç, müzik ve edebiyat gibi alanlarda olağanüstü başarıya ulaştıran tekniklerin akademik yazma becerilerini geliştirmek için nasıl uyarlanacağı incelenecek ve akademik yazma becerilerini geliştirecek kasıtlı alıştırma aktivitelerine örnekler verilecektir.
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectakademik yazma
dc.subjectyazma becerileri
dc.subjectuzmanlık
dc.subjectkasıtlı alıştırma
dc.subjectbeceri geliştirme
dc.titleUzmanlık Çalışmalarından İlham Alarak Akademik Yazma Becerilerimizi Nasıl Geliştirebiliriz?
dc.typepresentation
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü
dc.relation.publicationcategoryDiğer
dc.institutionauthorGülçay Yeniçırak, Çiğdem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess