Search
Now showing items 1-10 of 135
Yapı Denetimi Programı Öğrencilerinin İlçe Ekonomisine Katkıları; Pınarhisar Meslek Yüksekokulu Örneği
(2017-09-21)
Türkiye’ de üniversite kurulmasının temel nedenlerinden biri kuruldukları bölgeye ekonomik katkı sağlamalarıdır. Kurulduğu bölgenin sosyal yaşam kalitesini artırırlar. Yapılan yatırımlar üniversite öğrencilerinin ...
Uluslararası ve Ulusal Turizm Kuruluşları
(Paradigma Akademi Yayıncılık, 2016)
Turizm hareketlerinin başlangıcı tarih öncesi çağlara kadar dayandırılmakta iken dünyada turizm alanındaki ilk örgütlenmenin 1907 yılında Britanya Konaklama Birliği ile başladığı görülmektedir. Türkiye’de turizm alanındaki ...
Meslek Yüksekokullarında Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Örgütsel Yabancılaşma Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Pınarhisar Myo Örneği
(2011)
Bu çalışmanın amacı, bir eğitim örgütü olarak kabul edebileceğimiz meslek yüksekokullarındaki yabancılaşma eğilimini irdelemek ve az çalışılmış olan bu konuya dikkat çekmektir. Bu çalışmada öncelikle yabancılaşma kavramı, ...
Turistlerin Destinasyon Seçimlerinde Uzaklaşma Arzuları ve Uzaklık Çelişkisi
(2020-03-31)
İnsanlar uzaklık kavramının negatif yönüne dikkat çekmek için sık sık “Gözden ırak olan gönülden de ırak olur.” atasözünü kullanmaktadırlar. Acaba bu atasözü turistlerin destinasyon seçim karar süreçlerinde de geçerli ...
Türkiye'deki Cittaslow Kentleri ve 50.000 Kişilik Nüfus Kriteri
(2017)
Günümüzde insanlar büyük şehirlerde yaşamı olumsuz etkileyen çevre kirliliği, trafik, gürültü, kalabalık vb. uzaklaşmak ve daha doğal yaşanabilir yerler aramaktadırlar. Doğal ve huzurlu bir yaşam arayışında olan insanlar ...
Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi
(2020-06-16)
Turistlerin destinasyon karar verme süreçlerinde ekonomik, sosyal, kültürel, psikolojik ve daha birçok faktör etkili olabilmektedir. Ayrıca bilgi iletişim teknolojilerinde ve özellikle de sosyal medya araçlarında meydana ...
Sosyal Medyanın Destinasyon Marka Farkındalığı ve Kalitesi Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
(2020-06)
Turistlerin destinasyon seçim süreçlerinde, seçilecek destinasyonun marka farkındalığı ve kalitesi üzerinde kişisel, psikolojik, kültürel, deneyimsel ve ekonomik birçok faktör belirleyici olabilmektedir. Ayrıca dünyada ...
Kırklareli ve Burgas’ın Tarihi, Kültürel, Doğal ve Turistik Değerleri
(Kırklareli Valiliği, Burgas Valiliği, 2012)
AB sınırötesi işbirliği faaliyetlerinin IPA çerçeve programı dahilinde proje faaliyetleri yürütülmektedir. Bu proje ile amaçlanan sınır bölgeleri olan Kırklareli ve Bourgas vilayetleri arasındaki yıllardan beri mevcut olan ...
Meslek Yüksekokullarındaki Mutfak Atölyelerinin Araç-Gereç Donanımları ve Yeterlilik Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Amprik Bir Araştırma
(2011)
Bu araştırmada, Meslek Yüksekokulları’nın uygulama derslerini yaptıkları mutfak atölyelerinin sahip oldukları araç-gereç donanımları ve yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Meslek ...
Yerli Ziyaretçilerin Destinasyon Seçimlerinde Instagram’ın Rolünün Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Bursa Uludağ Örneği
(2020-06)
Çalışmada, Türkiye’nin önemli kış turizmi merkezlerinden Bursa Uludağ Kayak Merkezi’ni ziyaret eden yerli ziyaretçilerin destinasyon seçim süreçlerinde bir araç olarak Instagram’ı (sosyal medyada ücretsiz fotoğraf ve video ...