Akademisyenlerin çalışmaları ve gerçekleştirdikleri faaliyetler; kaliteli eğitim, nitelikli insan yetiştirme ve bilimde ilerleme
konularında önemli katkılar sağlamaktadır. Daha kaliteli eğitim verilerek öğrencilerin akademik başarı düzeylerinin
yükselmesi, ülke ekonomisine nitelikli işgücünün kazandırılması ve bilim ve teknik düzeyinde daha ileri noktalara
ulaşılabilmesi için akademisyenlerin iş memnuniyeti düzeylerinin yüksek olması oldukça önemlidir. İş memnuniyeti
düzeyi yüksek olan akademisyenler, daha üretken olacaklar ve böylelikle ülkeye kazandırdıkları eğitim, insan ve bilim
çıktıları da çok daha nitelikli olacaktır. Bu doğrultuda, akademisyenlerin iş memnuniyetini belirleyen faktörlerin tespit
edilebilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı: Kırklareli Üniversitesi’nde çalışmakta olan akademik personelin
iş memnuniyetini oluşturan faktörleri tespit edebilmektir. Veriler, Kırklareli Üniversitesi’nin farklı birimlerinde görev yapan
235 öğretim elemanından, kolayda örnekleme ve yüzyüze anket yöntemleri ile toplanmıştır. Elde edilen veriler faktör
analizi ve güvenilirlik analizi yardımıyla analiz edilmiştir. Analizler sonucunda; “yönetimsel ve örgütsel yapı”, “kurumsal
ve akademik faaliyetler”, “sosyal, kültürel, sağlık hizmetleri”, “fiziki ve teknik şartlar”, “eğitim faaliyetleri” ve “kurum
içi iletişim” olarak isimlendirilen altı boyutun, akademisyenlerin iş memnuniyetini etkileyen faktörler oldukları tespit
edilmiştir. Bu altı faktörün güvenilirlik analizi sonucu elde edilen güvenilirlik katsayısı (cronbach alfa) değerleri, 0.688-
0.908 aralığında değişen kabul edilebilir değerlere sahiptirler
The studies carried out by academicians provide important contributions to quality education, raising qualified people
and progress in science. It is important that academicians have high levels of job satisfaction in order to increase the
academic achievement levels of the students by providing better quality education, to gain qualified workforce for the
country’s economy and to reach further points in science and technical level. Academicians with a high level of job
satisfaction will be more productive and in this manner the education, human and scientific outputs which they give to
the country will be much more qualified. In this respect, it is important to determine the factors affecting job satisifaction
of academicians. The aim of the study is to identify the factors contribute job satisifaction to academicians in Kırklareli
University. The data collected via convenience sampling and face-to-face survey methods. 235 academicians from
different units of Kırklareli University answered the survey. Data analyzed by factor analysis and reliability analysis. As
a result; six underlying dimensions, namely “administrative and organizational structure”, “institutional and academic
activities”, “social, cultural, health services” , “physical and technical conditions”, “education activities” and “internal
communication” were found as the factors affecting job satisifaction of academicians. The reliability coefficient
(cronbach alpha) values obtained from the reliability analysis of these six factors have acceptable values ranging from
0.688 to 0.908.