Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEti İçli, Gülnur
dc.date2019-06-30
dc.date.accessioned2019-07-01T08:58:44Z
dc.date.available2019-07-01T08:58:44Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationİÇLİ, Gülnur (2010), “Pazarlama İletişimi Araçlarının Türk Şarap Sektörü Açısından İncelenmesi”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 127-133.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/956
dc.description.abstractTürkiye ekilen üzüm alanları, üzüm verimi ve üzüm üretimi açısından iyi bir durumda olmasına rağmen dünya şarap üretimi bakımından çok alt sıralarda yer almaktadır. Sektörün en önemli eksikliği, şarabı hem yurt içi hem de yurt dışında tanıtmak konusundaki pazarlama iletişimi çabaların yetersizliğidir. Müşterilerle iletişime geçilememesi; sektör, ürün, marka ve firma hakkında müşterilerin yeterince bilgilendirilememesine neden olmakta ve bu durumda müşterinin ürünü tanımaması, marka hakkında bilgi sahibi olmaması sebebiyle ürüne rağbet göstermemesi neticesini doğurmaktadır. Bu çalışmada; sektörün gelişmesinde, firmaların ürünlerini ve markalarını tanıtmalarında ve dünya firmaları arasında yerlerini almalarında önemli bir payı olan pazarlama iletişimi araçlarının (tutundurmanın) - reklam, satış geliştirme, kişisel satış, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama - önemine değinilmekte ve örneklere yer verilmektedir.
dc.description.abstractAlthough Turkey is well-developed at grape fields, grape performance and grape production, it’s in the below rows in wine production. The main shortage of the sector is the lack of marketing communication efforts on presenting wine both homeland and abroad. Disinteraction with the customer due to the lack of instruction of the customer about sector, productor, brand and company; this cause to the conclusion that customers are not familiar with the product and the brand and don’t demand the product. In this analysis, the marketing communications means – advertising, promotion, personnel selling, public relation, direct marketing – which have an important share on the sector’s development, firms presenting products and presenting their brands and taking part among the world’s companies; is stated and given place to some examples and applications.
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectŞarap
dc.subjectPazarlama
dc.subjectİletişim
dc.subjectBütünleşik Pazarlama İletişimi
dc.subjectWine
dc.subjectMarketing
dc.subjectCommunication
dc.subjectIntegrated Marketing Communication
dc.titlePazarlama İletişimi Araçlarının Türk Şarap Sektörü Açısından İncelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing Marketing Communication Means Accordıng to The Turkish Wine Sector
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı
dc.institutionauthorEti İçli, Gülnur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster