Metafizik ve Biyoloji Eserleri Bağlamında Aristoteles'in Sınıflandırma Anlayışı

Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2013-04-20Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Aksoy,M. (2013) Metafizik ve Biyoloji Eserleri Bağlamında Aristoteles'in Sınıflandırma Anlayışı. Yüksek Lisan Tezi. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırklareli.Özet
Akıl yetisine sahip ve aynı zamanda duyuları aracılığıyla çevresindeki değişmeleri algılayan  insan, edindiği tecrübeleri ve bilgileri sınıflandırmak suretiyle belirli bir biçimde düzenler,  çokluğu birliğe indirgeyerek belleğine kaydeder ve gerektiğinde bu bilgilere yeniden erişip,  bu bilgileri kullanır. İnsan hayatında bu kadar merkezi bir konuma sahip olmasına karşın,  nasıl sınıflandırma yaptığımız üzerine yapılan ilk bilinçli çalışmalara ancak Aristoteles’te  rastlamaktayız.  Metafizik ve biyoloji eserleri bağlamında Aristoteles’in sınıflandırma anlayışını ele  aldığımız bu çalışmada, filozofun Metafizik eserinde kullandığı sınıflandırma biçimleriyle  biyoloji eserlerinde kullandığı sınıflandırma biçimlerini karşılaştırmalı bir şekilde ortaya  koymaya çalıştık. Metafizik’te ikili yahut üçlü sınıflandırma biçimini tercih eden  Aristoteles, ayrıntılı sınıfları tespit etmeye çalıştığı biyoloji eserlerinde ikili sınıflandırma  biçiminin kullanışsızlığından bahseder ve bu konularda sınıflandırma yaparken, daha çok  tecrübeden elde edilen sınıflandırma ölçütlerini dikkate alır. Humans have the faculty of reason and are able to perceive changes through their senses  which regulate in a particular way by classification of the information the experience. The  human reduces this multitude to one/unity and records in the memory – when it is necessary  the human can access this knowledge again and make use of it. Although classification has  the key role in human life, the preliminary conscious studies how humans make the  classification, however, we experience in Aristotle.  This study deals with Aristotle’s classification approach in the context of Metaphysica and  biological lectures. We attempt to point out in a comparative way the classification forms  that he uses in the lectures of biology with the classification forms that he uses in the  Metaphysica lecture. Aristotle, who prefers binary or ternary classification form in the  Metaphysica, refers to the uselessness of the binary classification form in biology studies  attempts to find the detailed classes and while he makes the classification in these issues,  rather he takes into consideration the classification criteria obtained from the experiences. 
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [311]
 
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:



















