Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCivelek, Turhan
dc.date2019-04-08
dc.date.accessioned2019-04-08T11:58:29Z
dc.date.available2019-04-08T11:58:29Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.citationCivelek, T. (2015). "Application of Social Computing Analysis Via Attitudes of Media Users", Kırklareli Üniversitesi Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, C. 2, S. 1, ss. 1-12.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/712
dc.description.abstractAnalyzing and modeling of social platforms and media data are rather developed and still developing today. Social behaviors are analyzed and characterized with social and artificial intelligence, statistical methods, analytical approaches and evolutionary algorithms. Data mining and machine learning are used in the social computing. In this study, social computing included, two surveys used a questionnaire with 43 different questions handed over in random sample to 537 different high school students in Istanbul. Social media attitudes of students were evaluated using J48 algorithm. According to J48 algorithm, which constitutes machine learning, learning took place for 14 questions out of 43. The analysis produced a Kappa Statistic (K) value of 0.446 and F-Measure of 0.701. A decision tree was created to support decision-making.
dc.description.abstractGünümüzde sosyal platform ve medya verilerinin analiz ve modellemesi gelişmektedir. Sosyal zeka, yapay zeka, istatistiksel yöntemler, analitik yaklaşımlar ve evrimsel algoritmalarla sosyal davranışlar analiz ve karakterize edilmektedir. Veri madenciliği ve makine öğrenmesi sosyal bilgi işlem analizinde kullanılmaktadır. Sosyal bilgi işlem içerikli bu çalışmada İstanbul’da rastgele seçilen farklı liselerden 537 lise öğrencisine iki anket yapılmıştır. Anketler sonucunda elde edilen veriler J48 algoritması ile analiz edilmiştir. Makine öğrenmesi gerçekleştiren J48 algoritması 43 sorunun 14 sorusunda öğrenme gerçekleştirmiştir. Analiz sonucunda kappa değeri (K) 0.446 ve F değeri 0.701 bulunmuştur. Karar vermeyi desteklemek için karar ağacı elde edilmiştir.
dc.language.isoeng
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectSocial Computing
dc.subjectMachine Learning
dc.subjectJ48 Algorithm
dc.subjectDecision Tree
dc.subjectSosyal Bilgi İşlem
dc.subjectMakine Öğrenmesi
dc.subjectJ48 Algoritması
dc.subjectKarar Ağacı
dc.titleApplication of Social Computing Analysis Via Attitudes of Media Users
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.relation.publicationcategory[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess