Yayın tarihi için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 193, listelenen: 21-40
-
TRAKYA BÖLGESİ’NDE AYÇİÇEK YAĞI SEKTÖRÜNDE İÇ KONTROL ORTAMININ VARLIĞININ ÖLÇÜLMESİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2015)Globalleşme ile gelişen ekonomik ilişkilerin ve bunun etkisiyle işletmeler fiziki olarakbüyüdükçe, işletme faaliyetleriyle oluşan işlemlerin sayılarının çokluğu ve karmaşıklığınedeniyle işletme yönetiminin işletme ... -
TÜRK SİGORTA SEKTÖRÜNDE PERSONEL GÜÇLENDİRMENİN UYGULANABİLİRLİĞİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)Çalışmada çağdaş bir yönetim anlayışı olan personel güçlendirme incelenmiş ve sigorta şirketlerine uygulanabilirliği deneysel olarak araştırılmıştır. Farklı ölçek büyüklüklerindeki 12 sigorta şirketini kapsayan bir saha ... -
KÜRESEL FİNANSAL KRİZİ ANLAMAK
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)Küresel finansal kriz, ABD’de 2000’li yılların ilk yarısında finansal kurumların düşükgelirli kişilere yönelik olarak vermiş oldukları geniş çaplı subprime mortgage kredilerinin2007 yılında geri dönmemeye başlaması üzerine ... -
THE AFFECTING FACTORS OF CONSUMERS’ ORGANIC FOOD PURCHASE CHOICES
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)The demand for organic food has been growing constantly in recent years. The most basiccause of this situation is individuals’ desire to protect both their health and environmentas a result of their raising self-awareness. ... -
ACTIVITY BASED MANAGEMENT
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)Activity based management (ABM), one of the activity based approaches, has animportant place in defining strategic decisions for the future of an enterprise. Activitybased management is a management system that focuses on ... -
GÜNEY AVRUPA REFAH REJİMİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE: BİR DEĞERLENDİRME
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)Toplumda sosyal barışı, sosyal adaleti ve gelir adaletini sağlamaya çalışan devletlerliteratürde sosyal refah devleti olarak adlandırılmaktadır. Modern anlamda refah devletimodellerine yönelik çalışmalar ise Avrupa’da ... -
PAZARLAMA HALKLA İLİŞKİLERİ KAVRAMINA DAİR TEORİK BİR DEĞERLENDİRME
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)Amerikan Pazarlama Birliği’nin geniş kabul gören tanımı ile “kişisel ve örgütselamaçlara ulaşmayı sağlayacak değişimleri gerçekleştirmek üzere, malların, hizmetlerinve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, ... -
Kobi’lerin İhracat Performansını Belirleyen Faktörler
(2016)A consensus has not been reached on export performance although it is one of the most researched topics in the international marketing literature. Findings cannot be instructive for developing countries not only due to ... -
AN ANALYSIS OF FLEXIBLE WORKING REGARDING WORK-LIFE BALANCE
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)Currently flexibility is a key concept term used almost in all fields. This concept is ofincreasing importance for in labour relations since it enables employers adapt to therapidly changing market demands and provides ... -
GÜNEY AVRUPA REJİMİNDE EMEKLİLİK SİSTEMLERİ: MUKAYESELİ BİR ANALİZ
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)21. yüzyıl sanayi toplumlarının ekonomik, politik, sosyal ve kurumsal yapılarını altüsteden yeni bir değişim ve dönüşüm dalgası yaşanmaktadır. Bu dönüşümlere eşlik edendemografik değişimler, sosyal güvenlik sitemlerinde ... -
Tüketicilerin Organik Gıda Satın Alma Tercihlerini Etkileyen Faktörler
(2016)Organik gıdalara olan talep son yıllarda giderek artmaktadır. Bunun en temel sebebi bireylerin giderek bilinçlenmesi neticesinde hem kendi sağlıklarını hem de çevreyi korumak istemeleridir. Dünya’da olduğu gibi ülkemizde ... -
ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ VE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ: TAMAMLAYICI MI, İKAME Mİ?
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada, değişim süreci devam eden endüstri ilişkileri sistemi ile insan kaynaklarıyönetiminin (İKY) arasındaki ilişkinin tamamlayıcı mı yoksa ikame etkisi mi olduğuincelenmiştir. Değişime sebep olan temel faktörler ... -
İŞLETMELERDE BÜYÜK VERİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)Büyük veri, özellikle 2000’li yıllardaki bilgi patlaması sonrası ortaya çıkan bir kavramdır.Yaşadığımız dünyada, bireylere, şirketlere, ekonomilere, ülkelere ait veriler, kayıtlar vb.her an yeniden ve hızla üretilmeye devam ... -
TÜRKİYE’DE İŞSİZLİK - İNTİHAR İLİŞKİSİNİN ANALİZİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada günümüzde ekonomik ve sosyolojik açıdan sorunlara yol açan işsizlikolgusu ve intihar arasındaki ilişki 1980-2014 yılları aralığında Türkiye baz alınarakincelenmiştir. Çalışmamızda Türkiye’de işsizliğin intihara ... -
BUSINESS MODELS OF "STARBUCKS" AND "KAHVE DÜNYASI" AND THEIR GLOBALIZATION PROCESSES
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)Starbucks is a business model which has been exported and being successful in abroad.The aim of the study is to discuss and offer suggestions about the export and globalisationprocess of Turkey originated business model ... -
HOW DO VOICE BEHAVIOR ON EMPLOYEES? AN APPLICATION TO CORRELATIONS BETWEEN ORGANIZATIONAL TRUST, PSYCHOLOGICAL CONTRACT VIOLATION, LEADER-MEMBER EXCHANGE AND POSITIVE VOICE BEHAVIOR
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)Voice behavior is an increasing interest in recent years. Voice refers to speaking out withan intention to improve the organization rather than merely criticism. Organizationaltrust was defined as interpersonal risk-taking ... -
TÜKETİCİLERİN TOPLULUKÇULUK DEĞERLERİNİN ÖLÇÜLMESİ HAKKINDA BİR ÖLÇEK GEÇERLEMESİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2016)Tüketicilerin toplulukçuluk ve bireyselcilik değerlerinin ölçülmesinde farklı bakışaçılarına göre değişik değerlendirmeler yapılmakta ve toplulukçuluk ve bireyselciliğinölçülmesinde kullanılabilecek farklı ölçeklerden ... -
Marka Kişiliği ve Hizmet Kalitesi İlişkisi: Bir Mobil Telekomünikasyon Şirketi Örneği
(2017)Amaç: Hizmet işletmeleri rekabet edebilmek için farklı yollar aramaktadır. Bunlardan biri de farklılaşmadır. Farklılaşma yöntemi olarak marka kişiliği de önemli bir enstrümandır. Marka kişiliği ve hizmet kalitesi ilişkisinin ... -
Son Tüketicilerin Değer Bilinci ve Fiyat-Kalite İlişkilerinin İnternet Üzerinden Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi: Kırklareli İlinde Bir Araştırma
(2017)Fiyatlama önemli bir pazarlama enstrümanıdır ve fiyatın tüketici tarafından algılanması pazarlama çıktılarını doğrudan etkiler. Bilimsel literatürdeki çalışmalarda fiyat algılaması boyutları faktör yapıları ile ortaya ... -
Sosyal Ağ Kullanımı ve Siyasi İlgi Bağlamında Gençlerin Online Siyasi Katılımı
(2017)Amaç: Bu çalışmada, sosyal ağ kullanımı ve siyasi ilgi ile gençlerin online siyasi katılımı arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Yöntem: Kasım 2015 Genel Seçimlerinde oy kullanacağını belirten TC Kırklareli ...