Bölüm "Fakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü" Makale Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 27, listelenen: 1-20
-
A Measure Against Unemployment Problem Expected to Occur by Industry 4.0: Cittaslow
(2019)Industry 4.0, or with the other name the 4th industrial revolution, is composed of integratedly with components like data exchange and related manufacturing technology thanks to automatic control systems and internet. Due ... -
Alışveriş Merkezi Tüketicilerine Yönelik Rekreatif Alışveriş Ölçeği'nin Geliştirilmesi: İstanbul Örneği
(2014)Bazı tüketiciler için alışveriş merkezlerinde temel birtakım ihtiyaçların giderilmesinden ibaret olan alışveriş eylemi, pek çok tüketici için alışverişten haz alınmasına gerek duyulan, eğlence temelli alışverişe diğer bir ... -
ÇAY TURİZMİ VE RİZE İLİ POTANSİYELİ
(2018)Ülke ekonomilerinde çay, sadece tarımsal bir ürün olmanın ötesinde bir kültür ögesidir. Farklı ülkelerdesunum ritüelleriyle, gelenekleriyle bir sanat ve yiyecek servisinin önemli bir parçası olan çayı, hem üretenhem de ... -
DESIGNING AN EFFECTIVE ORGANIZATIONAL EMPLOYEE MOTIVATION SYSTEM BASED ON ABCD MODEL FOR HOTEL ESTABLISHMENTS
(Univ Rijeka, Faculty Tourism & Hospitality Management, Opatija, 2017)Purpose - The objective of the study is to create an organizational motivation system that could provide solutions for low employee motivation problem, which became an organizational pathology for hotel establishments. ... -
Destinasyon Kişiliği, Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Çanakkale Örneği
(2018)Turizm yazınında marka kişiliği kavramı yerine kullanılan destinasyon kişiliği, destinasyon markalaşmasının en önemli bileşenlerinden biriolarak kabul edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Çanakkale’nin yerli turistler ... -
DESTİNASYON KİŞİLİĞİ ARAŞTIRMASI: TÜRKİYE - YUNANİSTAN ÖRNEĞİ
(2017)Küresel rekabet içerisinde turizm destinasyonlarının markalaşması kaçınılmazdır. Marka oluşturmanın en önemli bileşenlerinden biri ise destinasyon kişiliğidir. Pazarlamacılar tarafından turistik bölgelere has destinasyon ... -
The Function of Turku Bars (Turkish Folk Music Bars) in Promotion of Turkish Culture And Its Role in Cultural Heritage Transmission As A Recreation Business
(2020)In this study, it is envisaged that in addition to the entertainment and socialization function of Turkubars, they have an important function in transferring intangible cultural heritage to future generations and providing ... -
GASTRONOMİK ÇEKİCİLİKLERİN DESTİNASYON MEMNUNİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
(2020)Bu çalışmanın amacı, turistlerin deneyimledikleri gastronomik çekiciliklerin destinasyondan duydukları memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkisinin tespit edilmesi ve gastronomik çekiciliklerle destinasyon memnuniyeti arasındaki ... -
GASTRONOMY AND WINE TOURISM AS A VARIETY OF SPECIAL INTEREST TOURISM: THRACIAN VINEYARD ROUTE
(2015)Giderek karma bir tüketim alışkanlığına sahip olan günümüz insanı, yaşam kalitesini arttırmak, deneyim yaşamak ve yaşamına "artı değer" katmak için özel ilgi turizm çeşitlerine yönelmektedir. Gastronomi ve şarap turizmi, ... -
Girişimcilik Eğiliminin Yetenek Yönetimi Üzerine Etkisi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma
(2020)Bu çalışma, turizm eğitimi alan öğrencilerin eğitimleri esnasında sahip oldukları yetenekyönetimi süreci ile küresel rekabet ortamının getirdiği girişimcilik eğilimlerinin tespitedilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada ... -
An Investigation to Determine of the Tourism Students’ Epistemological Beliefs in Turkey
(2019)The main purpose of this research is to determine epistemological belief level and whetherthe epistemological beliefs differences according to gender, education department, classlevel and graduated high school type variable ... -
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ'NDE EĞİTİM VE GELİŞTİRME UYGULAMALARI: OTEL İŞLETMESİNDE BİR ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
(2015)Günümüzde rekabet koşullarının artmasıyla insan kaynakları yönetimi kapsamında otel işletmelerinde iş görenlerin eğitimi ve geliştirilmesi son derece önem kazanmıştır. Bu araştırmanın amacı, (1) otelcilik sektöründe insan ... -
Knowledge Sharing in Strategic Alliance Relationships: An Empirical Research on Hotels in Turkey
(Varna Univ Management-Vum, 2020)The study aims to investigate the influence of inter-organizational knowledge sharing enablers-communication, trust, shared vision, commitment, learning intent, and absorptive capacity directly and indirectly through ... -
Konaklama İşletmelerinde Algılanan Örgütsel Destek ve Yenilikçi İş Davranışı Arasındaki İlişki
(2019)Araştırmanın temel amacı konaklama işletmelerinde çalışanların algıladıkları örgütsel destek ile yenilikçi iş davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışmada, örgütsel destek konusunda yüksek algıya sahip ... -
Kırsal Turizm İşletmelerinde Yenilik Engellerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
(2019)Araştırmanın temel amacı; kırsal turizm işletmecilerinin yenilik engellerine yönelik algılarının belirlenmesidir. Ayrıca araştırmadaişletmecilerin demografik özellikleri ve işletme özellikleri değişkenleri ile yenilik ... -
Otel Çalışanlarının Örgütsel Bağlılıklarını Güçlendirmede İş Yaşam Kalitesinin Rolü
(2018)Araştırmada, çalışanların iş ve günlük yaşamlarının önemli bir unsuru olan iş-yaşam kalitesinin örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla Türkiye’de İstanbul, İzmir ve Kırklareli ... -
Örgütlerde duygusal zeka
(2013)Son yıllarda duygusal zeka ve önemi işletmelerce de kabul edilmekte ve konu iş dünyasında giderek artan bir ilgiyle takip edilmektedir. IQ dediğimiz bilişsel zeka türü insanların işe girebilmesine olanak sağlarken insanın ... -
Psikolojik Güçlendirmenin Kariyer Motivasyonuna Etkisinde Yöneticiye Güvenin Aracılık Rolü: İstanbul’daki Otel Çalışanları Üzerine Bir Araştırma
(2020)Bu çalışmada, otel çalışanlarına uygulanan psikolojik güçlendirme unsurlarının kariyermotivasyonuna olan etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca psikolojik güçlendirme vekariyer motivasyonu arasındaki ilişkiye ... -
The Relationships Between Psychological Empowerment Organizational Trust and Employee Motivation: An Empirical Research on Hotel Employees in Istanbul
(2021)Today, with the understanding of employee empowerment, it is possible to respond quickly to customer demands and expectations in hotel businesses where intense competition exists. With employee empowerment, the employee ... -
Sürdürülebilir Turizm Gerçekten Sürdürülebilir Mi?: Sürdürülebilir Turizme Yönelik Eleştirel Değerlendirmeler
(2019)Bu çalışma, sürdürülebilir turizm olgusuna yönelik eleştirileri ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda öncelikle,literatür taraması gerçekleştirilmiş ve sürdürülebilir turizme yönelik eleştirileri içeren ...