DSpace@Kırklareli

Uygulama ve Akademik Yönüyle Pazarlama Tarihine Bir Bakış

Show simple item record

dc.contributor.author Özgören, Ferahnur
dc.contributor.author Sümer İnci, Burcu
dc.contributor.author Karabıyık, Nevin
dc.date 2015-03
dc.date.accessioned 2015-03-30T08:09:15Z
dc.date.available 2015-03-30T08:09:15Z
dc.date.issued 2010-10
dc.identifier.citation Karabıyık N., Özgören F. ve Sümer İnci, B. “Uygulama ve Akademik Yönüyle Pazarlama Tarihine Bir Bakış”, İzmir, 15. Ulusal Pazarlama Kongresi, 26-29 Ekim (2010), 369-386. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11857/475
dc.description.abstract Pazarlama alanındaki çalışmalar ilk çağlardan beri uygulanmaktadır. Ancak akademik çalışmaların, 1800’lü yıllarda başladığını söylemek mümkündür. Günümüz dünyasında her yerde var olan pazarlamanın, gelişimi ve geçirdiği evrim önemli bir çalışma alanı olarak görülmektedir. Sosyal bilimler alanında yer alan pazarlama bilimi, birçok ekonomik, sosyal, davranışsal ve toplumsal olaylardan etkilenerek gelişimini sürdürmektedir. Günümüzde yaşanan sosyal sorumluluk anlayışına dayanan pazarlamanın, temel gerekçesinin, kaynakların kısıtlı olması, küresel ısınma ve çevre kirlenmesi gibi nedenler olduğu düşünülürse, tarih boyunca pazarlama biliminin bu ve buna benzer birçok olay sonucunda geliştiği söylenebilir. Bu bağlamda, pazarlamanın günümüzde ekonomikliği yanında, davranışsal ve toplumsal bir fenomen olduğu da gerçektir. Bu çalışmayla pazarlamanın tarih içindeki gelişimi, kronolojik olarak belirlenmeye ve pazarlama biliminin gelişimine katkısı olan akademisyenlerin pazarlama tarihindeki yansımalarının ortaya koyulması amaçlanmaktadır. Çalışma, literatür taramasına dayanan kavramsal bir çalışmadır. Bu çalışmanın, pazarlama biliminin tarihsel gelişimini yapısal olarak ortaya koyarak, pazarlama biliminin güçlendirilmesine katkı sağlaması beklenmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Pazarlama tr_TR
dc.subject Pazarlama tarihi tr_TR
dc.subject Pazarlama felsefesi tr_TR
dc.subject Pazarlamanın gelişimi tr_TR
dc.subject Marketing tr_TR
dc.subject History of Marketing tr_TR
dc.subject Marketing philosophy tr_TR
dc.subject Development of Marketing tr_TR
dc.title Uygulama ve Akademik Yönüyle Pazarlama Tarihine Bir Bakış tr_TR
dc.title.alternative A View to Application and Academic Aspects of Marketing History tr_TR
dc.type Presentation tr_TR
dc.type Presentation tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

xmlui.kurumsal.baslik

  • xmlui.dri2xhtml.kurumsal.politika
  • xmlui.dri2xhtml.kurumsal.klavuz
  • xmlui.dri2xhtml.kurumsal.iletisim

Browse

My Account