| dc.description.abstract | Hızla değişen ve gelişen bir dünyada kurumlar, çevrelerinde olan ve olması muhtemel  gelişmelere duyarlı olmak, stratejilerini ve faaliyetlerini bu değişim ve gelişmelere göre  yeniden tanımlamak zorundadırlar. Çünkü günümüzde hesap verebilirlik ve şeffaflık oldukça  önemli kavramlardır. Devlet, sivil toplum kuruluşları, özel sektör ve halk kısacası yerel veya  küresel ölçekte alınan kararlardan etkilenmesi muhtemel tüm gruplar demokrasi ve yönetişim  için taleplerde bulunmaktadırlar.  İçinde bulunduğumuz dönemde aktörler ayrı ayrı öneme sahiptir. Her bölgenin kendine özel  koşulları vardır ve bu koşullar ancak bölgede bulunan bütün aktörlerin katılımı ile harekete  geçirilecektir. Yerel/bölgesel kalkınma anlayışı çerçevesinde kalkınma ve planlama doğrudan  merkez tarafından belirlenmemelidir. Çünkü artık yeni düzen yapılanma içinde devletin ve  kurumların görevi konuya doğrudan müdahale etmek değil, tüm aktörleri sürece dâhil  etmektir. Bu aktörler; sivil toplum kuruluşları, üniversiteler, meslek grupları, odalar, özel  sektör kuruluşları gibi çeşitli gruplardır. Böylece halka açık, katılımlı bir karar süreci ve  bilgiye dayalı, uzlaşmacı bir yönetim anlayışı sergilenmiş olacaktır.  Bu çalışmada yeni düzen yapılanma içerisinde daha da önem kazanan, birlikte yönetmeyi ve  katılımı odak noktası kabul eden, yönetişim ve sivil toplum konusuna değinilmektedir.  Yönetişim ve sivil toplum konusu artık yalnızca bölge veya ülke bazında düşünülmemeli,  uluslararası çerçevede, geniş bir bakış açısı ve katılımcı anlayış ile incelenmelidir. Bu  çerçevede çalışmanın teorik bölümünü içeren birinci ve ikinci bölümde giriş bölümünden  sonra mevcut durum analizi yapılmıştır. Mevcut durum analizi yapılırken dünyanın,  Türkiye’nin ve bölgenin genel durum ve gelişme eğilimleri incelenmiştir. Dünyadan ve  ülkemizden başarılı uygulama örneklerine değinildikten sonra konu ile ilgili genel bir  değerlendirme yapılmıştır.  Çalışmanın üçüncü bölümünde Trakya Bölgesi Yönetişim ve Özel İhtisas Komisyonu’nun  çalışma planı ve metodolojisi ele alınmıştır.  Dördüncü bölümde Trakya Bölgesi’nde yönetişim ve sivil toplum GZFT Analizi ile geniş bir  şekilde değerlendirilmiştir. Böylece iç analiz olan güçlü ve zayıf yönler ile, dış analiz olan  fırsat ve tehditler değerlendirilmiştir.  Beşinci bölümde plan dönemi incelenmiştir. Bu çerçevede öncelikli olarak vizyon belirleme  çalışması yapılmıştır. Bölgenin yönetişim ve sivil toplum konusundaki 2023 yılı hedef,  strateji, faaliyet ve eylemleri ortaya koyulmuştur. Komisyon üyelerinden plan hedeflerini  gerçekleştirmek için yapılması gereken araştırma ve proje önerileri alınmıştır.  Son bölümde ise, yönetişim ve sivil toplum konusu genel hatları ile değerlendirilmiş  komisyon çalışmaları ve çalışma sürecinde tartışılan konular değerlendirilmiştir. |  |