Search
Now showing items 1-7 of 7
Kamu hizmetlerinin yönetimi sürecinde yolsuzluğun derinleştirdiği ekonomik büyüme ve yoksulluk sorunu üzerine bir değerlendirme
(2011)
Küreselleşme sürecine paralel olarak özellikle son çeyrek yüzyılda tüm dünyada giderek derinleşen bir sorun olan yolsuzluk olgusu, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeleri birçok farklı yönden tehdit etmektedir. Bilhassa ...
Kırklareli İlinin Sosyoekonomik Kalkınmasında Mekan (Şehir) Pazarlamasının Rolü
(2011)
Mekan sahip olduğu çekim gücüne bağlı olarak değişik kitlelerin ekonomik faaliyetlere katılmalarını sağlayabilir. Ancak mekanın gelişebilmesi, yeterli talebe ulaşması ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşması çağdaş pazarlama ...
Kişiliğin Girişimcilik Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversiteli Gençler Üzerine Bir Uygulama
(2011)
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin girişimsel öz-yeterlilik özellikleri ile kişilikleri arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri ...
Osmanlı Devleti’nde Sosyoekonomik Yapısıyla Öne Çıkan Vilayet ve Sancakların Kamu Maliyesindeki Yeri ve Önemi
(2011)
20. yüzyılın başlarında Osmanlı Devleti otuz vilayet ve on üç sancaktan oluşan bir idari yapılanmaya sahipti. Bu çalışmada 1909-1912 yıllarının verileriyle bu idari birimlerin kamu maliyesi içerisindeki yeri incelenmiştir. ...
The Changing Nature of Turkish-Syrian Relations: A Globalization Perspective
(2011)
This paper examines globalization’s effects on the change in Turkish foreign policy towards Syria in a comparative perspective. Through the 1990s Turkish foreign policy towards Syria was shaped by realist parameters as ...
İMKB'de işlem gören şirketlerin sektörel bazda özörgütlenmeli harita ile finansal risklerinin belirlenmesi
(2011)
2000ler sonrası yabancı yatırımcıların buyuk ilgi gosterdiği İMKBnin baslangıctan buyana one cıkan ozelliği, kısa donemde sağladığı kazanclardır. Yatırımcı acısından mali tablolardaki veriler, isletmelerin kar veya ...
Kırklareli İlinin Sosyoekonomik Kalkınmasında Mekan (ŞEHİR ) Pazarlamasının Rolü
(2011)
Mekan sahip olduğu çekim gücüne bağlı olarak değişik kitlelerin ekonomik faaliyetlere katılmalarını sağlayabilir. Ancak mekanın gelişebilmesi, yeterli talebe ulaşması ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşması çağdaş pazarlama ...