Erişim şekli için "info:eu-repo/semantics/openAccess" Uygulamalı Bilimler Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 42, listelenen: 21-40
-
Mağaza Düzeni ve Tasarımı
(2013)Son yirmi yılda artan perakende zincirleri sayısı ile birlikte ortaya çıkan yeni mağaza formatları ve birbirinden farklı tüketim alışkanlıkları ve gelir düzeylerine sahip tüketicilerin varlığının bir sonucu olarak perakende ... -
Mağaza Yeri ve Ticari Alan Analizi
(2013)Son yirmi yılda artan uluslar arası perakende zincirleri sayısı ile birlikte İletişim ve taşımacılık alanlarında yaşanan gelişmeler ve birbirinden farklı tüketim alışkanlıkları ve gelir düzeylerine sahip tüketicilerin ... -
MALİYE POLİTİKASININ EKONOMİK BÜYÜME ÜZERİNDEKİ ETKİNLİĞİ: TÜRKİYE UYGULAMASI
(2018)Devletin ekonomiye müdahale etmesi konusu iktisat literatüründe her dönem en başta gelen tartışma konularından birisi olmaktadır. 1929 Büyük Buhranı sonrasında J. M. Keynes’in görüşleri doğrultusunda devletin ekonomi ... -
Marka Toplulukları: Literatür Taraması Ve Harley Davidson Örneği
(2012)Günümüzde marka topluluğu oluşturma, marka topluluklarına üye olma, yapılan etkinliklere katılma ve marka ruhunu paylaşma yükselen bir trend haline gelmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, marka topluluklarının önemi, müşteriler ... -
NUDGING IN BEHAVIORAL PUBLIC POLICIESIN TURKEY: A RESEARCH ON THE EFFECTS OF THE BIG-5PERSONALITYTRAITSON THE AUTOMATICENROLLMENTSYSTEM
(2020)Behavioral economics studies explain that individuals can often make wrong decisions due to their inaccurate calculations, errors in their estimates, and cognitive bias. A kind of choice architecture, known as a nudge, is ... -
Osmanlı Devleti’nde Sigortacılığa Yönelik Dinî Yaklaşım
(2012)Bu çalışmada, 19. yüzyılın ikinci yarısında Osmanlı Devleti’nde sigortacılık faaliyetlerinin gelişmeye başladığını ve özellikle de bu faaliyetlere yabancı sigorta şirketlerinin öncülük ettiğini görmekteyiz. Yabancı sigorta ... -
Postmodern Kültürün Pazarlama İletişimindeki Rolü ve Çevre Örgütlerinin Postmodern Pazarlama İletişimi Uygulamaları: Greenpeace Örneği
(2010-06)1960’lı yıllarda öncelikle sanatta ve mimarideki yeni eğilimleri tanımlamak için kullanılan, sonrasında her alana yayılan postmodern kavramının pazarlama bilimini nasıl etkilediğinin anlaşılabilmesi için postmoderni oluşturan ... -
The Relation between Confidence Climate and Stock Returns: The Case of Turkey
(Elsevier Science Bv, 2016)This study examines the relations between consumer confidence, reel sector confidence and five different stock indices (aggregate, financial, industrial, service and technological) with VAR models. Michigan University ... -
Satış Sonrası Hizmetin Müşteri Sadakatine Etkisi ve Ericsson Örneği
(2012)Günümüzde firmaların tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına uygun ürünü planlayıp geliştirmesi, fiyatlaması, tutundurması ve etkin dağıtım kanallarıyla kullanıma hazır hale getirmesi çabaları yeterli olmamaktadır. Çünkü ... -
The Difference Between Expected and Experienced Utility: Findings from Some Studies on Having Children
(2016-10-31)Daniel Kahneman distinguishes between two types of utility, namely; expected utility and experienced utility. He argued that the concepts of utility have different mea-nings. The main purpose of this article is to explain ... -
Transnational Consumer Concept and a Research on Identifying Transnational Consumer Profile in Turkey
(2014)Along with globalization, custom of consuming has been changing too. Globalization is adding a new dimension to the immigration case and revealing new terms like mobility, movement, transnationalism, transnational marketing ... -
TURKISH BANKING CRISIS AND INFERENCES
(Kırklareli Üniversitesi, 2017)Objectives: This study handles the crisis in Turkish bankingsince 1980, with their reasons and consequences. In addition to the cost ofcrisis to the economy, the inferences of banks from crisis are handled in thecontext ... -
The Turkish Economy at the Crossroads: The Political Economy of the 2018 Financial Turbulence
(Seta Foundation, 2019)In 2018, the Turkish economy suffered one of the most severe financial speculations in its 38-year open economy era. Some have tried to explain the causes of the financial turbulence solely by linking it to the deterioration ... -
Türk Bankacılık Sektöründeki Gelişmelerin Büyüme Üzerindeki Etkisi
(2018)Bu çalışmada, finansal gelişmişlik, bankacılıktaki etkinlik ve bankacılığın önemligöstergelerinden olan kredi ve mevduat ile ekonomik büyüme arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Önceetkinlik, aracılık ve karlılık boyutuyla ... -
Türkiye'de Eğitim Harcamalarının Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi
(2017)Bu çalışmanın temel amacını merkezi yönetim bütçesi içerisinde en yüksek payı alan eğitim harcamaları ile ekonomik büyüme arasındaki ilişkinin ortaya konulması oluşturmaktadır. Bu kapsamda çalışmada zaman serisi yöntemlerinden ... -
Türkiye’de Dolaylı Vergilerin Enflasyon Üzerindeki Etkisi
(2018)Vergilerin mali olan ve mali olmayan amaçları bulunmaktadır. Vergilerin mali olan amaçlarını temelde kamu harcamalarının finansma-nını sağlayacak gelirin elde edilmesi oluştururken, vergilerin mali olma-yan amaçlarını ise ... -
Türkiye’de Sigorta Sektörünün SWOT Analizi Ve Bir Araştırma
(2012)Bu çalışmada Türk sigorta sektörünün iç ve dış çevresinde karşılaşabileceği fırsatlar, üstünlükler, tehditler ve zayıflıklar ele alınmaktadır. Türk sigorta sektörü küreselleşmeyle birlikte hızlı bir değişim geçirmiştir. ... -
TÜRKİYE EKONOMİSİNDE BÜTÇE AÇIĞI VE CARİ AÇIK ARASINDAKİ İLİŞKİ
(2019)Küresel ticaretin artmaya başladığı ve sermaye akımlarının ülkelerarasında serbestçe dolaşmaya başladığı 1980’li yıllardan itibaren ortayaçıkan önemli ekonomik olgulardan birisi de ikiz açık hipotezidir. İkiz açıkhipotezi, ... -
TÜRKİYE'DE SAĞLIK HARCAMALARI İLE EKONOMİK BÜYÜME ARASINDAKİ İLİŞKİ
(2016)Sağlık, ekonomik büyümenin lokomotifi olup, yoksulluk ve eşitsizlik gibi sorunları azaltmada önemli bir role sahiptir. Sağlık hizmetlerinin gelişimi için yapılan sağlık harcamaları, beşeri sermayeyi geliştirerek ekonomik ... -
TÜRKİYE’DE VERGİ YÜKÜ İLE KİŞİ BAŞINA DÜŞEN GAYRİ SAFİ YURTİÇİ HASILA ARASINDAKİ İLİŞKİ: FOURIER YAKLAŞIMI
(2021)Kamu hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için güvenilir kamu gelirlerineihtiyaç vardır. Literatürde ve uygulamada en güvenilir kamu geliri olarak vergiler ön planaçıkmaktadır. Vergi gelirlerinin kompozisyonu ...