Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürel, Ercüment Şakir
dc.contributor.authorAltınışık, Armağan
dc.contributor.authorYılmaz, Faruk
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:44Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2458-7494
dc.identifier.issn2458-7613
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.34186/klujes.626926
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujes/issue/63402/626926
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/819662
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4242
dc.descriptionDergiPark: 626926en_US
dc.descriptionklujesen_US
dc.description.abstractDueto the usage of the conversional high solid topcoat paint cycle and three-layerpaint cycle system on vehicle body high bake aesthetical painting process,there is so much controversial opinion on last decade about aging performanceof these two-painting system. Generally, vehicle manufacturers prefer three-layeraesthetical paint cycle on vehicle body. This cycle is formed as respectivelyprimer layer, coloured basecoat layer and transparent clearcoat layer .Highsolid systems are generally applied by vehicle manufacturers to obtain valueoptimization when compared with three-layer paint system. On the other hand, UVand atmospheric aging resistance is not competitive as three-layer paint system.This is the main focussing point of manufacturers choice.Inthis study, these two paint systems artificial  aging resistance (SAE J2527-2500 kj)  compared. In order to understand situation innumeric system, the gloss and colour values were measured.In this comparison,solid white colour was chosen due to its easiness to obtain for both paintcycle system and being pure colour.Atthe end of study it was seen  thatuntil  60 % percent of test, colour 'amp; gloss properties behave not durable andthere are main changings as colour  andgloss values.en_US
dc.description.abstractYüksekfırınlamalı olarak kullanılan yüksek katı oranlı Topcoat ve üç katmanlı döngüestetik boya uygulama proseslerinin yaşlanma performansları arasında son 10yılda bir çok karşıt görüş oluşmuştur. Genelde otomobil üreticileri üç katmanlıboya döngüsünü tercih ederler. Bu uygulama döngüsü sırasıyla, primer katmanı,bazkat katmanı ve transparant vernik katmanı olarak şekillenir. Yüksek katıoranlı  sistemler ise üç katmanlı boyadöngüsü ile karşılaştırıldıklarında, genel olarak otomobil üreticileritarafından maliyet iyileştirmesi amaçlı uygulanmaktadırlar. Diğer yandan busistemlerin UV ve atmosferik yaşlanma dayanımları üç katmanlı döngü  sistemleri kadar rekabetçi değillerdir. Buözellik ise otomobil üreticilerinin seçimlerinin ana odak noktasıdır.Buçalışmada, iki boya uygulama sistemi yaşlandırma dayanımı (SAE J2527-2500 kj)karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmayı numerize etmek için renk ve parlaklıkdeğerleri ölçülmüştür. Bu karşılaştırmada iki uygulama sistemiyle de eldeedilmesi kolay ve saf bir renk olmasında dolayı bu çalışmada beyaz renk esasalınmıştır.Çalışmanınsonunda ise  % 60 tamamlanma yüzdesinekadar renk ve parlaklık değerlerinin değerlerin değiştiği ve bu periyottastabil kalmadıkları görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisien_US
dc.identifier.doi10.34186/klujes.626926
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPrimeren_US
dc.subjectBasecoaten_US
dc.subjectClearcoaten_US
dc.subjectArtificial Agingen_US
dc.subjectPrimeren_US
dc.subjectBasecoaten_US
dc.subjectClearcoaten_US
dc.subjectArtificial Agingen_US
dc.titleARTIFICIAL AGING COMPARISON BETWEEN HIGH SOLID AND THREE LAYER PAINT SYSTEMen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage33en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster