Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Barış
dc.contributor.authorTuncer, Fatih Fuat
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:24Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/48895/558327
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4127
dc.descriptionDergiPark: 558327en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractThe efforts of multicultural states to promote political and legal changes in the field of public administration and services in order to create the conditions for a qualified common life, reveal the necessity of a democratic political space to be supported by a public reform based on pluralist and participatory democracy, and the experience in such states provide valuable benefits to states with similar problems. This study observes how, in Switzerland, Spain, Canada, and Malaysia, the differences in the role that federal public administration, public policy, and bureaucratic representation play in building a common life, and the representation and common public participation conventions of the political community shaped by social, cultural and economic diversity in structuring two or more constituents are tied in terms of the the policy-making process.en_US
dc.description.abstractÇok toplumlu devletlerin nitelikli bir ortak yaşamın koşullarını oluşturmak maksatlı siyasal ve yasal değişiklikleri kamu yönetimi ve hizmetleri alanında da tedavüle sokma yönündeki çabaları, demokratik bir siyasal alanın çoğulcu ve katılımcı demokrasi eksenli bir kamu reformuyla da desteklenmesi gerekliliğini ortaya koyduğu gibi buradaki deneyimler, benzer sıkıntılarla malul devletler açısından da oldukça kıymetli faydaları haizdir. Bu çalışma, İsviçre, İspanya, Kanada ve Malezya’da federal kamu yönetimi, kamu siyaseti ve bürokratik temsil gibi meselelerin müşterek yaşamı inşa etmede oynadıkları roldeki ülkeden ülkeye değişiklik gösteren farklılıkların, iki ya da daha çok unsurun yapılandırılmasındaki sosyo-kültürel ve ekonomik farkların biçimlendirdiği siyasal topluluğun temsil ve müşterek kamu iştiraki konvansiyonlarının, her ülkenin politika oluşturma sürecine nasıl aktarıldığında düğümlendiğini gözlemlemiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMulticulturalismen_US
dc.subjectRepresentative Bureaucracyen_US
dc.subjectParticipatory Democracyen_US
dc.subjectPublic Policyen_US
dc.subjectFederalismen_US
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.subjectÇokkültürlülük/Çokkültürcülüken_US
dc.subjectTemsili Bürokrasien_US
dc.subjectKatılımcı Demokrasien_US
dc.subjectKamu Siyasetien_US
dc.subjectFederalizmen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.titleMODELS OF COEXISTENCE BASED ON PUBLIC ADMINISTRATION PRACTICES IN THE CASES OF SWITZERLAND, SPAIN, CANADA AND MALAYSIAen_US
dc.title.alternativeİSVİÇRE, İSPANYA, KANADA VE MALEZYA ÖRNEKLERİNDE KAMU YÖNETİMİ PRATİKLERİ EKSENLİ BİRLİKTE YAŞAMA MODELLERİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage131en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage143en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster