Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEti İçli, Gülnur
dc.contributor.authorAnıl, Nihat Kamil
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:17Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32028/354355
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4077
dc.descriptionDergiPark: 354355en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractPurpose: Franchising is a popular way of doing business in recentyears. Today, it is possible to see franchising through "social"franchising applications, unlike the "commercial" we know. The purpose of this study is to develop atheoretical framework'nbsp;for'nbsp;commercial franchising and social franchisingconcepts and the differences between these concepts.Method:In this study, literaturereview method was used;commercial and social franchising concepts were examined in detail andcomparisons were made between these concepts.Results: Social and commercialfranchising are basically similar, but there are differences between them. Incommercial franchising, commercial concerns are at the forefront while insocial franchising, commercial concerns are balanced by social missions andtargets. In the context of social franchising,there is a third party, donor, that provides funding for the franchisee, unlikethe structure of commercial franchising. Although the words"social" and "franchising" are initially thought of as twocontradictory or opposite concepts, the benefit of a social entrepreneurthrough social franchising is at least as much as the level of commercialfranchising and even more.en_US
dc.description.abstractAmaç: Franchising; son yılların popüler iş yapmayöntemlerindendir. Günümüzde franchising’i bildiğimiz “ticari” halinden farklıolarak “sosyal” franchising uygulamalarıyla da görmek mümkündür. Bu çalışmada; ticarifranchising ve sosyal franchising kavramlarını ve bu kavramlar arasındakifarkları teorik çerçevede ele almak amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışmada literatür taraması yapılmış,ticari ve sosyal franchising kavramları detaylı şekilde incelenmiş ve kavramlarkarşılaştırılmıştır.Bulgular:Daha çok ticari haliylebildiğimiz franchising;'nbsp;günümüz dünyasının sosyal ihtiyaçlarınacevap olacak şekilde dönüşerek literatürde sosyal franchising  kavramıylakarşımıza çıkmaktadır. Sosyal ve ticarifranchising temelde birbirlerine benzese de aralarında farklılıklar bulunmaktadır.Sosyal franchising'te ticari kaygılar sosyal misyon ve hedeflerle dengedetutulurken, ticari franchising'te ticari kaygılar ön plandadır. Sosyal franchising'in yapısında ticarifranchising’in yapısından farklı olarak franchisee için finansman sağlayanüçüncü taraf yani donör (bağışçı) bulunmaktadır. “Sosyal” ve “franchising” kelimeleri başlangıçtaher ne kadar çelişkili ya da zıt iki kavram gibi düşünülse de aslında sosyalfranchising yolu ile bir sosyal girişimcinin sağladığı fayda en az ticarifranchising kadardır ve hatta daha fazladır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFranchisingen_US
dc.subjectsocial franchisingen_US
dc.subjectcommercial franchisingen_US
dc.subjectFranchisingen_US
dc.subjectsosyal franchisingen_US
dc.subjectticari franchisingen_US
dc.titleEVOLUATION OF FRANCHISING CONCEPT: SOCIAL FRANCHISINGen_US
dc.title.alternativeFRANCHISING KAVRAMININ DÖNÜŞÜMÜ: SOSYAL FRANCHISINGen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage45en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster