Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToprak, Nuri Gökhan
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:16Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:16Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/26886/283313
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/265331
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4068
dc.descriptionDergiPark: 283313en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractMal ve hizmet üretiminin, satışının ya da reklamının elektronik iletişim ağı üzerindengüvenli bir şekilde yapılması olarak tanımlanabilecek e-ticaret, günümüzde tüketicileriçin fiziki sınırları ortadan kaldıran, üreticiler ve tedarikçiler için ise pazarlama ve satışolanaklarının genişleten bir ortam olarak karşımıza çıkmaktadır.Günümüzde e-ticaretin kapsamı, ticari sonuçlar doğuran ya da ticari faaliyetleridestekleyecek nitelikteki eğitim hizmetleri, kamuoyu bilgilendirme, tanıtım ve benzeriamaçlar için, çeşitli teknolojik araçlarla, elektronik ortamlarda gerçekleştirilen işlemlerlegenişlemiştir. Kapsamının yanı sıra şirketler arası (B2B) satış yoluyla dünya çapındakiişlem hacmi de genişlemekte olan e-ticaret Türkiye’de ise, işletmelerden son kullanıcıya(B2C) satış biçimiyle yaygınlık kazanmaktadır. Özellikle 20. yüzyılın son yıllarındanitibaren Türkiye’deki internet kullanıcılarında gözlemlenen artışa bağlı olarak, gerekülke içerisindeki e-ticaret işlem hacminde gerekse bu yeni pazarda yerini almak isteyenfirma sayısında hızlı bir artış gözlemlenmektedir.Bu çalışmada e-ticaretin, B2C satış türü bağlamında, Türkiye örneği üzerindenincelendiğinde, piyasanın genişletilmesinin temel gereksinimleri olarak sayabileceğimiz,tam rekabet, sonsuz tüketici ve haberleşmenin simetrikliği ekseninde ne derecede önemliolduğu ele alınacaktır. Çalışma sonucunda ise e-ticaretin Türkiye mal ve hizmetpiyasalarındaki kapsamı, genişletici etkisi ve küresel düzeyde Türkiye piyasalarınınrekabet edebilirliğine olası katkıları ele alınacaktır. en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-Ticareten_US
dc.subjectGenişletilmiş Piyasaen_US
dc.subjectTam Rekabeten_US
dc.subjectSonsuz Tüketicien_US
dc.subjectHaberleşmenin Simetrikliğien_US
dc.subjectTürkiye’de E-ticareten_US
dc.titleB2C E-TİCARET’İN TAM REKABET PİYASASI ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage64en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster