Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Başak
dc.contributor.authorEser, Mümin
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:59Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:59Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5389/73083
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62540
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3927
dc.descriptionDergiPark: 73083en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractStress, which is one of the well known topics that everybody can come up with in their daily lives, is defined as "situation of tension and pressure that someone feels". The things that someone experiences in their daily lives can cause stress positively or negatively. Students who attend university newly encounter stress while they endeavour to adjust their new environment, while they get new friends, while they endeavour to get used to live away from their families; students who orientate university life encounter stress while they endeavour to be successful as they were expected; students who are about to graduate encounter stress while they plan their career. Stress encountered causes some negative situations due to students personality and point of view about life sometimes. Sometimes stress, when it’s coped with properly, gives energy to student to be successful and fires student so it causes some positive situations. This study examines university students’ methods of coping stress on the scope of Nazilli Vocaitonal School. In this study, data collected by random sampling from Nazilli Vocational School analysed and result and suggestions are expresseden_US
dc.description.abstractGünlük yaşantımızda en sık karşılaştığımız kavramlardan bir tanesi olan stres, “kişinin üzerinde hissettiği baskı ve gerginlik durumu olarak” tanımlanmaktadır. Kişinin hayatında yaşadığı her değişiklik, olumlu veya olumsuz biçimde strese neden olmaktadır. Üniversiteye yeni başlayan öğrenciler, yeni ortamlarına uyum sağlamaya çalışırken, yeni arkadaşlar edinirken, ailelerinden ayrı yaşamaya alışmaya çalışırken; üniversite hayatına alışan öğrenciler kendilerinden beklenen “başarılı olma” ödevini yerine getirmeye çalışırken; mezun olma aşamasına gelmiş olan öğrenciler ise kariyer planlama çalışmalarını yaparken belirli düzeylerde stresle karşı karşıya kalmaktadırlar. Karşı karşıya kalınan stres, öğrencinin kişilik yapısı ve hayat görüşüne bağlı olarak zaman zaman olumsuz birtakım durumların ortaya çıkmasına yol açar. Kimi zaman da stres, uygun şekillerde başa çıkıldığı zaman, öğrenciye başarılı olmak için enerji vererek, öğrenciyi harekete geçirerek olumlu durumların ortaya çıkmasına yol açar. Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma yöntemlerini Nazilli MYO örneğinde incelemektedir. Çalışmada Nazilli MYO öğrencilerinden, tesadüfi örnekleme yoluyla toplanmış veriler analiz edilerek, sonuç ve öneriler ortaya konulmuşturen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStressen_US
dc.subjectcoping with stressen_US
dc.subjectuniversity studentsen_US
dc.subjectStresen_US
dc.subjectstresle başa çıkmaen_US
dc.subjectüniversite öğrencilerien_US
dc.titleÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ: NAZİLLİ MYO ÖRNEĞİen_US
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Elektronik ve Otomasyon Bölümü
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage29en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage39en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster