Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirtaş, Berjan
dc.contributor.authorYılmaz, Özgür
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:59Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:59Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5392/73125
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62582
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3926
dc.descriptionDergiPark: 73125en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractGlobalization revealed the necessity to introduce a common order and uniformity throughout the world in educational institutions as well together with all sectors and institutions. Turkey may adapt to it by implementing a higher education system which trains individuals having global standard abilities in globalizing world and which is capable to compete with its international partners. In globalizing world, national competencies obtained in higher education must comply with global competencies. Project for Generation of Human Resources through Vocational Education (PGHRVE) implemented first in Turkey in vocational high schools with Project for Development of Vocational Education (PDVE) and Project for Generation of Human Resources through Vocational Education (PGHRVE) and later adapted to vocational colleges in higher education is an initial step for global education understanding. This study aims to present points and suggestions needed to pay attention in implementation of PGHRVE in vocational colleges and examination of two example country models in order to ensure global educational understanding and standardization at all other levels of higher education. This study has been carried out by comparing college programs of the same level especially in Singapore and United Kingdom online with an associate degree program including PGHRVE. In researches carried out, it is concluded that PGHRVE complies with global educational understanding and Bologna process and is very similar to Singapore educational system as a model although there are differencesen_US
dc.description.abstractKüreselleşme dünyada tüm sektör ve kuruluşlarda olduğu gibi eğitim kurumlarında da ortak bir düzen ve bir örneklilik getirme zorunluluğu doğurmuştur. Türkiye, küreselleşen dünyaya alanında küresel standart becerilere sahip bireyler yetiştirebilecek ve uluslararası paydaşlarınla rekabet edebilecek bir yükseköğretim sistemine sahip olarak uyum sağlayabilecektir. Küreselleşen dünyada, yükseköğretimde elde edilen ulusal yeterliliklerin küresel yeterliliklerle uyum içinde olması gerekmektedir. Türkiye’de ilk olarak meslek liselerinde Mesleki Eğitimi Geliştirme Projesi (MEGEP) ve “İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Gerçekleştirilmesi Projesi (İKMEP)” ile gerçekleştirilen ve daha sonra yükseköğretimde meslek yüksekokullarına adapte edilen İKMEP küresel eğitim anlayışına bir başlangıç adımıdır. Bu çalışma, İKMEP’in meslek yüksekokullarına uygulanmasında dikkat edilmesi gereken noktaları, önerileri ve yükseköğretimin diğer tüm seviyelerinde küresel eğitim anlayışının ve standardizasyonunun sağlanabilmesi için iki örnek ülke modelinin incelenmesini sunmayı amaçlamaktadır. Çalışma, İKMEP’e dahil bir önlisans programı ile internet üzerinden özellikle Singapur ve İngiltere Birleşik Krallığı’ndaki aynı seviyedeki yüksekokul programları karşılaştırılarak gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırmada, İKMEP’in küresel eğitim anlayışına ve Bologna sürecine uygun olduğu ve farklılıklar olmakla beraber model olarak Singapur eğitim sistemine çok yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStandardization in educationen_US
dc.subjectİKMEPen_US
dc.subjectModuleen_US
dc.subjectLife-long learningen_US
dc.subjectEğitimde standardizasyonen_US
dc.subjectİKMEPen_US
dc.subjectModülen_US
dc.subjectHayat boyu eğitimen_US
dc.titleTürkiye’de Yükseköğretimde Küresel Standardizasyonu Yakalamada İKMEP ve Örnek Ülke Modelleriyle Karşılaştırmaen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage130en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster